Webáruház Ügyfélkapcsolati Platform: Az adatok perszonalizációjának következő szintje

Te ismered a különbséget a Customer Engagement Platform (Ügyfélkapcsolat-kezelő Platform) és a Customer Data Platform (Ügyféladat-kezelő Platform) között? Lehet, hogy olvastál már a Customer Data Platformokról, például valamelyik korábbi cikkünkben. 

Egy Customer Engagement Platform sokkal többet kínál, mint pusztán az adatok gyűjtése és egyesítése. Ezt szeretnénk a mostani cikkben bemutatni Neked, és azt, hogy a webáruházad hogyan tud exponenciálisan fejlődni általa.🚀📈

Vágjunk bele, és nézzük meg, hogy hogyan forradalmasíthatja egy ilyen szoftver a Vevőkkel való kapcsolattartást.💪 

Fontos igazodni a folyamatosan fejlődő technológiához

A mai üzleti kihívásokkal szembenézve a marketingeseknek olyan technológiákat kell alkalmazni, amelyek lehetővé teszik számukra a hatékony, precíz munkát.

A marketing technológia az AI-nak köszönhetően villámgyorsan fejlődik, és azok, akik figyelnek a változásokra, jelentőset tudnak növekedni.⚡

Ahhoz, hogy lépést tartsanak a webshopok, a marketing csapatoknak új, hatékonyabb folyamatokat kell elsajátítaniuk – ezeket nevezzük „Lean” módszereknek. A Customer Engagement Platformok pontosan erre lettek tervezve.☝️

Mi is az a CDP? Egy gyors áttekintés

Ezt a kérdést már részletesen megválaszoltuk egyik előző cikkünkben. Itt egy rövid összefoglalót találsz.

A CDP Institute szerint a Customer Data Platform egy „csomagolt szoftver, amely állandó, egységes ügyfél adatbázist hoz létre, amely más rendszerek számára elérhető.”

A „csomagolt szoftver” itt azt jelenti, hogy a CDP egy kész, azonnal használható szoftver, amit általában a szolgáltató biztosít. Tulajdonképpen egyfajta keretrendszer, amit csak fel kell tölteni tartalommal és adatokkal:

Az „állandó, egységes ügyfél adatbázis” pedig azt jelenti, hogy a CDP különböző forrásokból gyűjti az adatokat. Ez a vevővel  létrejövő összes lehetséges érintkezési pontot jelenti, ahol elsődleges ügyféladatok szerezhetők, mint például az értékesítés, hűségprogramok, ügyfélszolgálat, közösségi média stb.❤️

Ezeket nevezzük első féltől származó adatoknak. Vannak továbbá nulladik féltől származó adatok is. Ezek az Ügyfelek által önként megadott információk. 

Amennyiben ezek a kifejezések most nem mondanak Neked semmit, akkor javasoljuk, hogy töltsd le most az erről szóló ajándék E-bookot, amelyben részletesen elmagyarázzuk ezeknek a technikai hátterét, valamint kifejtjük, hogy hogyan tudod ezeket beépíteni a digitális marketing stratégiádba.

Erre vonatkozóan érdemes még megnézned ezt a rövid videót is:

A különböző forrásokból származó adatok a CDP-ben tárolódnak. Ezeket egyesítve és egységesítve egyetlen ügyfélprofilt kap a Webáruházad. 

Végül, az „elérhető más rendszerek számára” itt azt jelenti, hogy az ügyféladatokat meg lehet osztani bármely más rendszerrel, amelynek szüksége van rá. Ezek lehetnek értékesítési, marketing- és kereskedelmi rendszerek.💡

Más szavakkal, a CDP lényegében adatokat gyűjt több forrásból, és egy egységes ügyfél profilt hoz létre – egy szolid ügyfélismereti információs alapot, amely a webáruház számára elérhető. Ez elég ahhoz, hogy egy rendszert Customer Data Platformnak hívjunk. Azonban manapság ritka, hogy egy CDP csak ezt kínálja.   

A CDP kombinálható AI-alapú, fejlett elemző eszközökkel. Egy ilyen rendszert már Customer Intelligence Platformnak (CIP) neveznek. 

Tehát nevezhető egy ilyen „fejlett CDP” néhány kiegészítéssel Customer Engagement Platformnak?

Nem. Sokkal többre van szükség még ennél is.🤔 

Mi az igazi Customer Engagement Platform?

Sok CDP különböző típusú szoftverként indult. Néhány, a hagyományos CRM rendszerből fejlődött ki, amelyek főként az adatkezelésre összpontosítottak. Mára felhő alapú, elemzés vezérelt platformokká váltak, amelyek kompatibilisek más alkalmazásokkal.

Ahogy korábban említettük, a CDP-k több forrásból gyűjtik az adatokat valós időben, ezeket egységesítik az ügyfélprofilokba, majd továbbítják az adatokat a marketing, értékesítési, ügyfélszolgálati és elemző eszközöknek.

Néhány modern CRM és CDP már betölt néhány CEP funkciót, de az adatokat csak más rendszerekbe továbbítják. 

Egy példa arra, hogy egy CEP hogyan tudja az Ügyfeleket aktivizálni, még egy negatívabb élmény után is

Egy valódi Customer Engagement Platform az adatokat magában a rendszerben aktiválja.

Pontosan így fejlesztették évek óta a SALESmanago rendszerét. Ez a Customer Engagement Platform CDP-ből indult, és később Marketing Automatizálással bővült. Azóta a rendszert úgy építették fel, hogy képes legyen az adatokat magában a rendszerben feldolgozni.📊

A rendszer összes rétege fontos szerepet játszik abban, hogy a marketing csapatok a leghatékonyabban dolgozzanak.

A CDP több forrásból gyűjti és szervezi az adatokat

  • A hiper-perszonalizált CFP réteg hatékony módon használja fel az adatokat.
  • A marketing fejlesztési réteg lehetővé teszi a marketing folyamatok tökéletesítését, mind AI-alapú, mind emberi iránymutatással.

Ezek a rétegek együtt lehetővé teszik a  marketing csapatok számára a következőket:

  • Mélyebb ismereteket szerezzenek a Vásárlókról, és erős kapcsolatot építsenek ki velük
  • A legjobb ajánlatot a legjobb időpontban, a legmegfelelőbb csatornán keresztül juttassák el a potenciális Vevőkhöz
  • Folyamatosan fejlesszék és finomítsák a folyamatokat, ezáltal javítsák az ügyfélkapcsolatok minőségét, a vásárlói életciklus hosszát és az átlagos rendelési értéket

Ezeket a hatásokat három összefoglaló néven fogalmaztuk meg:

  • Ügyfél elkötelezettség 
  • Precíz végrehajtás
  • Vállalati intelligencia

Mélyebb kapcsolatok az Ügyfelekkel – A CDP réteg

A SALESmanago rendszerének középpontjában a CDP áll, amely közvetlenül kapcsolódik a minőségi Ügyfélkapcsolatok elvéhez:

Öntanuló megoldásokat alkalmazva, amelyek a nulladik és első féltől származó adatokat felhasználva kimagasló ügyfélismeretet nyújtanak. Ezeket az adatokat használva tudod növelni az ügyfél lojalitást és valódi kapcsolatokat építhetsz ki a Vásárlóiddal.🤗 

Ez a réteg egy önfenntartó ökoszisztéma, amely valós időben gyűjti, kezeli és teszi az adatokat hasznosíthatóvá minden csatornán. A rendszer többféle adatot használ:

  • Nulladik féltől származó adatokat, amelyeket az Ügyfelek szándékosan osztanak meg
  • Első féltől származó adatokat, amelyek tranzakciós és viselkedési információkat tartalmaznak

Precíz végrehajtás – A hiper-perszonalizált végrehajtási réteg

Ez a réteg lehetővé teszi a marketing csapatok számára, hogy automatizálják a felhasználók számára a leginkább releváns kommunikációt az összes csatornán

A SALESmanago platform képes: 

  • Többcsatornás kommunikációra, beleértve az e-mailt, SMS-t, mobil push értesítéseket és a közösségi médiát📲
  • Egy fejlett és hatékony rendszerben összpontosítani az Inbound és Outbound marketing eszközöket

Ez lehetővé teszi a marketing csapatok számára, hogy kampányokat és egyéb folyamatokat előre elkészített munkafolyamat-sablonok alapján vezessenek. Ha egyedi folyamatokra van szükség, a SALESmanago korlátlan lehetőségeket kínál az omnichannel folyamatok létrehozására, IT-támogatás nélkül.💬

A SALESmanago valódi Customer Engagement Platformként  integrálta a házon belül fejlesztett marketing eszközöket, ami rendkívül egyszerűvé teszi az ügyféladatok aktiválását. Például néhány kattintással egységes termék ajánlatot küldhetsz az Ügyfeleidnek bármely csatornán: e-mailben, Web Push üzenetben, közösségi médiában vagy akár élő chaten keresztül.🔥

Mindezek a csatornák végül a weboldalra / webáruházba irányítják az Ügyfeleket. Ezen a ponton az elvárásaik magasak, hiszen eddig rendkívül pontos, személyre szabott ajánlatokat kaptak.

Ahhoz, hogy megfeleljen ezeknek az elvárásoknak, a weboldalt / webshopot személyre szabott bannerekkel és AI-alapú termék-ajánlásokkal láthatod el, így a lehető legrelevánsabb termékeket kínálja, amelyek az ügyfél-profilhoz igazodnak. További lépések a konverzió növelésére a pozitív vásárlói vélemények és az élő chat bevezetése lehet.⭐

Végül, de nem utolsósorban, a Personal Shopping Inbox az egyetlen widget a piacon, amely lehetővé teszi az 1-az-1-ben kommunikációt, különleges ajánlatok küldését vagy kívánságlisták létrehozását. A Personal Shopping Inbox egyúttal felbecsülhetetlen értékű forrása a zero-party adatoknak is.☝️

Mesterséges intelligencia a növekedés szolgálatában – A marketing fejlesztési réteg

A SALESmanago AI-alapú és emberi támogatása segít optimalizálni a marketing folyamatokat. A platform folyamatosan fejlődik, és valós időben alkalmazkodik az Ügyfelek viselkedéséhez

Az emberi és mesterséges intelligencia ötvözésével lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy maximális eredményt érjenek függetlenül az IT-támogatástól. A platform teljes kontrollt biztosít a bevételek felett.💸

A rendszer nem csupán tanácsokat nyújt – ez az a filozófia, amelyre a SALESmanago épül. Az AI lehetővé teszi, hogy a marketing csapatok időhatékonyan és optimalizáltan dolgozzanak. Az AI képes azonosítani azokat az ügyfél csoportokat, akikkel érdemes foglalkozni, és javaslatokat tesz a következő lépésekre.🤖

Az elemző modul átfogó képet ad arról, hogyan hat a platform közvetlenül és közvetve a bevételekre, mely csatornák teljesítenek jól, és milyen az ideális omnichannel mix a bevételek maximalizálásához.🚀

Customer Engagement Platform – meghatározás

Az Omdia átfogó meghatározása szerint a valódi CEP „egy olyan platform, amely lehetővé teszi egy cég számára, hogy különböző forrásokból gyűjtse és egyesítse az ügyféladatokat, és átfogóan lássa az ügyfél utakat. Egy CEP értelmezi, és intelligensen, proaktívan szervezi a személyre szabott és releváns tartalmakat, ajánlatokat vagy válaszokat, függetlenül attól, hogy melyik csatornán vagy eszközön keresztül történik az interakció.

Ezenkívül egy CEP lehetővé teszi a vállalat számára, hogy folyamatosan elemezze, tanuljon és módosítsa az ügyfélkapcsolati folyamatait, hogy folyamatosan javítsa az ügyfélélményt.”

E meghatározás alapján a SALESmanago rendszerének 3 rétege teszi valódi Customer Engagement Platformmá. 

Összefoglalva

A CDP és a CEP közötti különbség olyan, mint az adatok és a valódi ügyfélkapcsolatok közötti különbség. Míg a CDP az adatokat kezeli, addig a CEP aktiválja ezeket az adatokat, hogy valódi kapcsolatokat építsen ki. 

🔥Ha kíváncsi vagy rá, vajon a Te Céged / Webáruházad esetében hogyan tudná növelni a hatékonyságot és a bevételeket a SALESmanago bevezetése, jelentkezz most egy költség- és kötelezettségmentes online konzultációra, ahol személyre szabott tanácsokat kapsz.🚀

Térképezzük fel együtt a Vállalkozásodban rejlő lehetőségeket⬇️

"*" a kötelező mezőket jelöli

Hasonló bejegyzések