Az egyik webáruházas Ügyfelünknek állítottunk össze több kampányt a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció (DÜO) jegyében. Az OptiMonk segítségével felépített kampányok közül az egyik legsikeresebb volt, amellyel igyekeztünk a feliratkozói bázist növelni.

Ez a webshop ugyanis tisztában van az egyik alapvető játékszabállyal: az 1-fázisos értékesítés kora lejárt. Ha rögtön az első alkalommal csak eladni akarsz a webáruházad látogatóinak, és ennek megfelelően kommunikálsz, hosszútávon biztosan nem leszel sikeres, sőt ma már kimondhatjuk: kudarcra vagy ítélve.

Ugyanis a látogatóid 97%-a (!) még nem akar vásárolni, nincs az ügyféltudatosságnak azon a szintjén, hogy elővegye a pénztárcáját vagy a bankkártyáját. Ők még csak nézelődnek, tájékozódnak, információkat gyűjtenek. Márpedig ha nekik nem kommunikálsz, akkor könnyű belátni, hogy rengeteg pénzt hagysz az asztalon. Ahogyan Jeffrey Gitomer fogalmazott: az emberek utálják, ha el akarsz adni nekik valamit, de imádnak vásárolni…

digitális ügyfélélmény optimalizáció

Márpedig a kapcsolat kialakításának, a bizalom felépítésének egyik legjobb és legprofibb eszköze az e-mail marketing. Nem a hírlevél, ami tele van akciókkal, és csak eladni akar! Ennek most nem megyek bele a részletezésébe, hogy mi az alapvető különbség a kettő között, de álljon itt a Digital Marketer egyik megállapítása az e-mail marketingre vonatkozóan, ami szerintem elég sokat elmond:

digitális ügyfélélmény optimalizáció

De hogyan szerezd meg a látogatóid nevét és e-mail címét? Itt kanyarodnék vissza az eredeti témához. A szóban forgó webáruház tulajdonosaival azt találtuk ki, hogy teszteljünk egy klasszikus módszert: 500 forintos kupont adunk a feliratkozásért cserébe. Telitalálat. 🎉

Már az első adatok is nagyon bíztatóak voltak, azonban rövidesen kiderült, hogy a megfelelő célzásokkal / targetálási beállításokkal még inkább lehet növelni a kampány hatékonyságát. Mert ez bizony nem exit intent popup volt. És nem jelent meg mindenkinek.

Ugyanis a siker szempontjából kritikus jelentőségű, az ún. ügyfél-üzenet kontextus, azaz, hogy a megfelelő üzenetet a megfelelő embereknek, a megfelelő pillanatban jelenítsd meg. Most ennek sem mennék bele a részletes kifejtésébe, ha érdekel a téma, ill. hogy milyen 3 lehetséges technika létezik az ügyfél-üzenet kontextus javítására, gyere el a legközelebbi ingyenes online webinárra, ahol többek között erről is fogok beszélni.

És akkor nézzük az első számokat. 2021. március 17. és április 17. között 30 176 alkalommal jelent meg a kampány, és 2757-en (!) fel is iratkoztak, ami 9,14%-os konverziós aránynak felel meg:

digitális ügyfélélmény optimalizáció

A fenti grafikonon az is jól látszik, hogy ráadásul ebben az időszakban 4 napig (április 02. és 05. között) ki is volt kapcsolva a kampány (egy másik akció futott az oldalon, és nem akartunk összeakadást), vagyis valójában 26 nap alatt gyűjtöttünk 2757 feliratkozót. Ez naponta átlag 106 új feliratkozó. Nem rossz eredmény. 🏆

De menjünk tovább az adatok elemzésével. A feliratkozásért cserébe kaptak a látogatók egy 500,- Ft értékű kuponkódot. Ezt a kuponkódot remekül nyomon lehet követni a Google Analytics felületén. Például ennek alapján látjuk, hogy a vizsgált időszakban 185 tranzakció során használták fel ezt a kuponkódot, amelyekben összesen 2 347 531,- forintot költöttek el a látogatók:

digitális ügyfélélmény optimalizáció

Ennyi bevételt generált ez a kampány, ill. kupon a webáruháznak, vagyis megállapítható, hogy a látogatók egy jelentős része nem csak feliratkozott, hanem később tényleges vásárlóvá is konvertálódott az e-mail marketingnek köszönhetően.

Amit még szintén érdemes észrevenni a fenti képernyőfotón, hogy ezeknél a vásárlásoknál az átlagos kosárérték 12 689,- Ft volt, holott a kupon felhasználhatóságának egyetlen feltételt szabtunk: minimum 5000,- Ft értékű megrendelés. Vagyis azt is megállapíthatjuk, hogy a kupont beváltók többsége jóval többet költött, mint az alsó határ, tehát alaptalan az a félelem, miszerint az ilyen kampányokkal csak a “kuponvadász” látogatókat szólítjuk meg, akik egyébként is keveset költenek a webáruházban.

A Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció

És a végére hagytam a legjobb részt. Ennek a kampánynak önmagában 0 azaz nulla forint volt az extra költsége. Csak annyit tettünk, hogy megszólítottuk azokat a látogatókat, akik már egyébként is a webáruház felületén nézelődtek. Mert pontosan ez a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció lényege. 📈

Említhetjük a módszertant mint OJO (onsite journey optimization) vagy akár mint CVO (costumer value optimization), de a fő mondanivalója nem változik. Ne csak azon gondolkozz, hogy hogyan tudsz újabb látogatókat a webáruházadba terelni, hogyan tudsz új forgalmi forrásokat találni, mert nem mindig ez a legköltséghatékonyabb módszer.

Sokszor hasznosabb, ha azon elmélkedsz, hogyan tudsz még többet kihozni a jelenlegi helyzetből: vajon hogyan tudnál jobban kommunikálni azoknak a látogatóknak, akik már most is ott böngésznek a webáruházadban? Hogyan tudnál nekik jobb ügyfélélményt biztosítani, és segíteni őket a saját ügyfél életútjukon? Talán csak azért nem vásároltak még, mert arra várnak, hogy megszólítsd őket. A megoldás néha egyszerűbb mint gondolnád.

digitális ügyfélélmény optimalizáció

Az Ecommerce Revolution során is pontosan ezt tettük. 4 webáruház Digitális Ügyfélélmény Optimalizációján dolgoztunk 30 napon keresztül ezzel a módszertannal, és volt olyan webshop, ahol 67%-os (!) bevételnövekedést értünk el. Mindezt úgy, hogy nem költöttünk többet hirdetésekre vagy bármilyen marketing eszközre.

Amennyiben Te is szeretnéd igénybe venni a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációt, vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!

Ha kíváncsi vagy további részletekre a módszertannal kapcsolatban, sok szeretettel várlak a következő ingyenes online webinárra, ahol élőben válaszolom meg a kérdéseidet.

A kampányok felépítésében és a riport kidolgozásában nagy segítségemre volt Hajagos Máté kollégám, akinek ezúton is köszönöm a közreműködést.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás