Az idei évben az a megtiszteltetés ért, hogy felkértek, vegyek részt az Év Webshopja Verseny szakmai zsűrijében. Miközben átnéztem, elemeztem, megvizsgáltam és pontoztam szakmai szempontból a több mint 100 webshopot (a jelentkezők egy részét már előszűrték nekünk, ezért maradt csak ennyi a Zsűrinek), feltűnt néhány visszatérő hiba. 🛒

Úgy döntöttem, készítek egy cikksorozatot ezekből a tipikus hibákból, bízom benne, hogy ez a lista hasznos lesz minden webáruház tulajdonosnak, annak érdekében, hogy ők tanuljanak belőle, és ne kövessék el ugyanezeket a hibákat. 💡 Ennek a cikksorozatnak az első részét olvasod most. Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy rengeteg pénzt hagysz az asztalon, ha nem építesz listát? Ahogyan azt már kifejtettem egy korábbi cikkemben, az 1-fázisos értékesítés kora lejárt: Az egyik legjobb módszer arra, hogy kapcsolatot és bizalmat építs fel a leendő Vásárlóddal, és elérd, hogy újra és újra meglátogassa a webáruházadat, a professzionálisan kivitelezett e-mail marketing. 🤔

E-mail marketing okosan

Szinte hallom, ahogy mondod most magadban: de hiszen a hírlevél már régen nem működik. Nos, ebben tökéletesen igazad is van. De ki beszél itt hírlevélről? Amikor ma egy átlag ember naponta kb. 140 e-mailt kap, szerinted szívesen feliratkozik bármire is, csak hogy “értesüljön az akciókról és újdonságokról”? Ugye ezt most Te sem gondolod komolyan…? 🤣

És itt jön a lényeg. Nagyon fontos, hogy megértsd a különbséget, mert ez alapvetően fogja befolyásolni, hogy milyen eredményeket érsz el ezen a területen. Ezért azt javaslom, hogy először is nézd meg ezt a videómat, amit 2020-ban készítettem, de még most is aktuális gondolatok hangzanak el benne, és segít megérteni az összefüggéseket.


Tehát összegezve: míg a hírlevél csak eladni akar, a profi e-mail marketing érdekes, értékes és hasznos anyagok segítségével kommunikál a célközönséggel. Ahogyan a fenti videóban is utalok rá, ez az angol mozaikszó a titok nyitja:

No alt text provided for this image

Tehát oktasd és szórakoztasd a célközönségedet, ezzel 2 célt is el fogsz érni:

  1. Szívesen olvassák majd az e-mailjeidet a feliratkozók, nagyobb lesz a megnyitási és átkattintási arány, és kevesebb lesz a leiratkozások száma.
  2. Szakértőként pozícionálod magadat az ő szemükben, ezáltal szívesebben hallgatnak majd Rád, ergo örömmel fognak vásárolni Tőled, a “téma szakértőjétől”. 😇

Ami még fontos lehet: ne várd el a webshopod látogatóitól, hogy “csak úgy” feliratkozzanak. Nem fognak. Gondolkozz el azon, mi lehet egy Lead Magnet, amiért cserébe szívesen megadják Neked az e-mail címüket. Tudom, hogy létezik erre egy magyar kifejezés is (csali), de én szándékosan nem használom, mert nem szeretem.

Egyszerűen azért, mert nem adja vissza a fogalom valódi jelentését, ezért félreértésre adhat okot. 😕 Ugyanis ennek van egy pejoratív hangzása, hiszen a csalival csak lépre csaljuk a halakat, hogy aztán kifogjuk őket. De valójában nem adunk nekik semmit, nem segítünk nekik. Márpedig itt pontosan ez volna a lényeg: valami olyasmit adni a látogatónak a feliratkozásért cserébe, ami értéket képvisel a számára. Ezért is tartom kiváló megfogalmazásnak a Digital Marketer definícióját a Lead Magnetre vonatkozóan:

No alt text provided for this image

Tehát egy jó adag különleges értéket adunk a látogatónak az e-mail címéért cserébe. És ez egyáltalán nem kell, hogy kupon vagy bármilyen kedvezmény legyen. Házi feladat: gondolkodj el rajta, hogy vajon a Te célközönséged szemében mi jelenthetne értéket, amit szívesen elcserélnek az e-mail címükért, és Neked sem kerül sokba? Egy csekklista? Egy oktatóvideó? Egy ajándék konzultáció?

A lehetőségek száma szinte végtelen. Ha végképp nincsen ötleted, ebben a cikkben találsz néhány inspirációt. Igaz, hogy angol nyelven íródott, de nagyon időszerű, kifejezetten webáruházaknak szól, és 12 db remek tippet találsz benne: Persze most kérdezheted, hogy OK, de hol van a cikk címében szereplő 6 millió forint? Nos, az egyik Ügyfelünk bankszámláján… 😉

2021. januárja óta dolgozunk együtt tudatosan az e-mail marketing stratégiáján (építjük a listát, és figyelünk oda minden tényezőre, amiket fentebb leírtam). Ennek köszönhetően 2883 látogatót sikerült generálnunk, akik valamely e-mailből kattintottak át, és kerültek ezáltal újra a webáruház felületére. Az e-mailek relevanciáját, és ezáltal a stratégia sikerét jól mutatja, hogy ezek a látogatók átlag több mint 4 percet töltöttek a webáruház felületén, és 396 tranzakciót hajtottak végre.

Tehát nem csak átkattintottak és nézelődtek, hanem vásároltak is. 💪 Mint az a lenti Google Analytics képernyőfotón is látszik, az elmúlt 8 hónapban összesen 6 001 837,00 Ft-ot költöttek, és ami igazán fantasztikus eredménynek mondható: mindezek alapján náluk átlag 8,02%-os volt az e-kereskedelmi konverziós arány! 📈

No alt text provided for this image

Neked van olyan forgalmi forrásod vagy látogatói szegmensed jelenleg, ahol 8%-os az e-kereskedelmi konverziós arány a webshopban? Nincsen? Akkor itt az ideje elkezdeni az e-mail marketinget! 💡 A webáruházat nem szeretném megnevezni, az e-mail marketing szoftvert azonban igen, amivel dolgozunk, és amivel ezeket a szép eredményeket elértük. Egyrészt azért, mert azt gondolom, hogy ár-érték arányban az egyik legjobb az itthoni piacon.

Másrészt pedig ez most csak egy kiragadott példa volt, de több másik Ügyfelünknél is szuper eredményeket értünk el a segítségével. Nem csak az e-mail marketing területén, egészen komplex megoldásokat lehet kezelni vele, például akár egy teljes CRM rendszert is felépíthetsz benne (de ez már egy következő cikkem témája lesz). Szóval erről az online marketing eszközről van szó, talán már hallottál is róla: Sales Autopilot. Ha pedig a lenti képre kattintasz, ingyenesen ki is próbálhatod:

No alt text provided for this image

Magyarország első online üzleti valóságshow-jában, az Ecommerce Revolution több epizódjában is részletesen kifejtettem anno, hogy miért “véreznek el” azok a webáruházak, akik az 1-fázisos értékesítésben gondolkodnak. 😱 Ha pedig nem csak az e-mail marketing érdekel, hanem maga a teljes gondolkodásmód és szemlélet, ami e mögött áll, vagy egyszerűen csak szeretnél néhány hasznos tippet kapni a webáruházad fejlesztésére vonatkozóan, akkor gyere el a következő ingyenes online webináromra. P.S.: igen, jól látod, ez is egy lehetséges Lead Magnet… 😜 Ha úgy érzed tudok Neked segíteni az online marketingedben rejlő potenciál kimaxolásában, akkor vedd fel Velem a kapcsolatot ITT!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás