Valószínűleg Te is tisztában vagy vele, hogy a kosárelhagyók akár komoly fejfájást is okozhatnak egy webshop tulajdonosnak. Miért? Mert ők azok a látogatók, akik belepakolnak a kosarukba egy vagy több terméket, majd vásárlás nélkül elhagyják az oldalt.

Ez nem csak hazánkban jellemző, világszinten ismert a jelenség, és bizony még a Digital Marketer is említést tesz róla, hogy ez igen magas szám, általában 60 és 80% (!) között mozog.

cart abandonment

Most gondolkodj el ezen egy pillanatra. Ha ezek a tranzakciók mind megvalósulnának, vajon mennyivel nőne a webáruházad bevétele? Az persze erős túlzás, és merő illúzió, hogy mindet meg tudjuk menteni, de egy részüket biztosan. Ha viszont meg sem próbálod, és egyáltalán nem kommunikálsz semmit a kosárelhagyóknak, akkor rengeteg pénzt hagysz az asztalon – és ezt be is bizonyítom Neked. 💰

Kosárelhagyók aránya

Már az Ecommerce Revolution több epizódjában is utaltam rá, hogy amit nem mérünk, azt nem tudjuk fejleszteni. Vagyis a 0. lépés, hogy nézz utána a Google Analytics felületén, hogy a Te webáruházadban pontosan mennyi a kosárelhagyók száma és aránya. Ezt ebben a menüpontban tudod ellenőrizni: Conversions –> E-commerce –> Shopping Behaviour. Itt például remekül kiolvasható, hogy a kosárelhagyók aránya 61%-os:

No alt text provided for this image

Persze aki (hozzám hasonlóan) analitikus elmével van megáldva, annak feltűnhet, hogy a termékoldalakon is nagy a lemorzsolódás: 21 865 termékoldal megtekintés során 20 518 alkalommal nem került semmi a kosárba. Ez közel 94%-os (!) arány. Érdemes lenne ezt is megvizsgálni, hogy ennek mi lehet az oka, de ez már egy következő cikkem témája lesz. 🔍

Még annyi kiegészítés, hogy amennyiben Te nem látsz a fentihez hasonló számokat, vagy egyáltalán bármilyen kimutatást ezen a felületen, valószínűleg nincsen bekapcsolva Nálad az “Enhanced E-commerce Reporting” funkció. Ezt pedig a Google Analytics felületén a fogaskerék ikonra (Admin) kattintva ellenőrizheted, a jobboldali oszlop 4. sorában található E-commerce Settings sorban:

No alt text provided for this image

És akkor nézzük meg, mihez kezdtünk a kosárelhagyókkal az esettanulmányban szereplő webáruház esetében. Annyit elárulhatok, hogy egy állateledeleket forgalmazó webshopról van szó, ahol egy 10%-os kupont ajánlottunk fel a kosárelhagyóknak, ha 5 percen belül befejezik a vásárlást:

kosárelhagyó kampány

Természetesen itt is fontos szempont volt a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció jegyében a szegmentálás és a perszonalizáció: ez az üzenet nem mindenkinek jelent meg. Csak azoknak a látogatóknak, akik már legalább 8500,- Ft értékű termék(ek)et bepakoltak a kosarukba (ez alatt az értékhatár alatt nem érte volna meg odaadni a 10%-os kedvezményt), és nem töltötték ki a másik kampány űrlapját, ahol ingyenes termékmintát ajánlottunk fel (ne kapjon valaki dupla kedvezményt):

kosárelhagyó kampány beállításai az Optimonkban

Ha szeretnél többet megtudni a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció módszertanáról, és hogy ez hogyan tud segíteni a Te webáruházad fejlődésében is, gyere el a legközelebbi ingyenes online webinárra, ahol erről fogok előadást tartani részletesen.

A kampány felállítását követően elindult a mérési időszak. Ha csak a legutóbbi 30 nap (2021.03.29. óta) eredményeit nézzük meg, akkor is nagyon szép számokat láthatunk:

kosárelhagyó kampány Optimonk statisztikái

Jól látható, hogy a kosárelhagyóknak több mint a fele, közel 60%-a (!) konvertált, azaz kérte a kuponkódot, és (valószínűleg) fejezte be a vásárlást – ennyi “elveszett” tranzakciót mentettünk meg. 🏆

Ha pedig most ismételten a Google Analytics felületére pillantunk, és ott vizsgáljuk meg, hogy hányan váltották be eddig ezt a bizonyos kuponkódot, amióta fut ez a kampány (2020. december 08.), akkor még inkább impozánsak a számok, ill. az eredmények:

kosárelhagyóknak adott kuponkód beváltási adatai az Analyticsben

Látható, hogy messze ez a leggyakrabban beváltott kupon, összesen 485 tranzakció alkalmával használták fel (1 vásárló természetesen csak 1-szer tudta beváltani a webáruház beállításai alapján).

Ez összesen 9 044 938,- Ft extra bevételt generált a webshopnak. Ráadásul az is látszik, hogy ezek a látogatók még többet is költöttek, mint a többiek: míg az átlagos kosárérték 15 751,- Ft, addig a kupont beváltók, vagyis a megmentett kosárelhagyók 18 649,- forintot költöttek. 📈

Így lehet egy veszteséges helyzetből (kosárelhagyók – elvesztett tranzakciók) egy nyereséges szituációt (megmentjük a kosárelhagyók felét, akik még többet is költenek) teremteni. Így lehet 9 millió forint extra bevételre szert tenni a kosárelhagyóknak köszönhetően. Pusztán azzal, hogy elkezdesz figyelni rájuk, és kommunikálni nekik. 💡

Ha érdekel a gondolkodásmód és a stratégia, amit a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció során alkalmazunk, vagy egyszerűen csak szeretnél néhány új ötletet meríteni a webáruházad fejlesztéséhez, sok szeretettel várlak a következő ingyenes online webináron.

Amennyiben Te is szeretnéd igénybe venni a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációt, vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás