Woocommerce

WordPress & Woocommerce továbbfejlesztett E-kereskedelem beállítás

2021.11.18.

A Woocommerce alapú webshop, mi is tulajdonképpen? Webshop tulajdonosként bizonyára Te is nagyon szereted, mikor a különböző rendszerek összekapcsolása, mindössze néhány kattintásnyi erőfeszítést igényel a részedről.

Nagyon sok munkaórát és utánajárást spórolnak meg nekünk ezzel a fejlesztők. Azonban (sajnos) nem minden esetben van ilyen egyszerű dolgunk.

A mostani bejegyzésben miről is lesz szó? Arról, hogy hogyan tudod egy WordPress + Woocommerce alapú webshop esetében elérni a Google Analytics továbbfejlesztett e-kereskedelmi funkciójának a beállítását.

Ezzel fontos és hasznos információkat tudsz kinyerni, mint például:

  • hány százalékban helyeznek terméket a kosárba, ill. hagyják el azt.
  • hogyan viselkednek az oldaladon a vásárlók

Az ilyen adatoknak köszönhetően láthatod azokat a pontokat, lépéseket, ahol elveszíted a látogatókat, és közbe tudsz avatkozni.

Ahogy a mondás is tartja: “az online marketingben ami nem adatalapú, az nem más mint privát vélemény.”

Woocommerce

Tehát adott a WordPress oldalunk Woocommerce webshop-integrációval.

A helyzet itt sem annyira tragikus, mint talán az a felvezetésből tűnt.  Mindössze annyi a különbség, hogy a beállításhoz több lépcsőn át vezet az út.

A Woocommmerce webshop bővítmény beállításának lépései

1. lépés:

Ha eddig használtunk Google Analytics követőkódot a weboldalunkon, akár manuálisan telepítve, akár valamilyen plugin segítségével, (pl.: Monsterinsights) akkor távolítsuk el

2. lépés:

A WordPress – Bővítmények fülre kattintva írjuk be a keresőmezőbe: Site Kit by Google

3. lépés:

 A bővítményre kattintva kövessük a képernyőn megjelenő utasításokat, és végezzük el az összekapcsolást a megfelelő Google Analytics fiókkal

4. lépés:

A sikeres összekapcsolást követően a bal oldali menüsávban a Site Kit by Google bővítményre kattintva ellenőrizhető, hogy sikerült-e a telepítés. A bővítmény egyébként a Google Analytics mellett a SEO szempontból értékes információkkal bíró Search Console telepítését is elvégzi.

5. lépés:

Navigáljunk vissza a bővítmények fülre, és ismét a kereső segítségével írjuk be: Woocommerce Google Analytics Integration

Woocommerce

6. lépés: 

Telepítsük a bővítményt a kijelölt útmutatások mentén és kapcsoljuk be.

7. lépés:

A bővítmények menüpont alatt keressük meg a Woocommerce for Google Analytics bővítményt, és kattintsunk a beállítások “settings” gombra

8. lépés:

Az “integráció” menüben adjuk meg a Google Analytics Tracking ID, UA-val kezdődő azonosító kódját.
Ezt hol találod? Ebben a cikkben megmutatom.

Woocommerce

9. lépés:

A “Tracking Options” fül alatt lévő összes beállítást, az “Enable standard tracking” kivételével engedélyezzük (hiszen ezt a feladatot már elvégzi nekünk a Site Kit by Google)

Woocommerce

A Woocommerce bővítmény telepítésének további lépései

10. lépés:

Görgessünk le az Enhanced eCommerce– részhez és pipáljuk ki az Enable Enhanced eCommerce mezőt.

Woocommerce

11. lépés:

Amint ezzel is elkészültünk, navigáljunk a Google Analytics oldalára, és a bal oldali menüsávban kattintsunk az Adminisztrálás gombra.

Google Analytics adminisztrációs gomb

12. lépés:

A jobb oldali oszlopban keressük meg az E-kereskedelmi beállítások menüpontot és lépjünk bele.

13. lépés:

Itt kapcsoljuk be a Továbbfejlesztett e-kereskedelem kapcsolót, ill. A továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések kapcsolót.

14. lépés:

Utolsó lépésként a “Checkout labeling” mező alatt töltsük ki a tölcsér lépéseket aszerint, ahogy a webáruházunk URL struktúrájában szerepel. A Woocommerce alapértelmezése szerint az alapvetés a következő.

A saját webáruházunk esetében ezt a Woocommerce – Beállítások – Haladó menüpontban tudjuk ellenőrizni a Fizetési végpontok menüpont alatt.

fizetési végpontok

Ha ezzel megvagyunk, akkor máris sikeresen megcsináltuk a WordPress és Woocommerce integráció segítségével működő webshopunk egyik legfontosabb alapbeállítását.

Az így szerzett információ sokat segíthet abban, hogy weboldalunkon az ügyfeleinket segítsük, és közbe tudjanak avatkozni a jobb számok elérése érdekében.

Nem szeretnél ezzel foglalkozni, de szeretnéd a legtöbbet kihozni weboldalad látogatóiról? Vedd fel velünk a kapcsolatot itt

Jelentkezz egy konzultációra. A konzultáció során, részletes, személyre szabott tanácsokkal, munkatervvel látlak el.  Ahol részletesen megmutatjuk Neked, hogy hogyan is zajlik az optimalizációs folyamat a téma hazai szakértőjével, Király Krisztiánnal.

 

Hasonló bejegyzések