Webshop tulajdonosként bizonyára Te is nagyon szereted, mikor a különböző rendszerek összekapcsolása mindössze néhány kattintásnyi erőfeszítést igényel a részedről. Nagyon sok munkaórát és utánajárást spórolnak meg nekünk ezzel a fejlesztők, azonban (sajnos) nem minden esetben van ilyen egyszerű dolgunk.
A mostani bejegyzésben arról lesz szó, hogy hogyan tudod egy WordPress + Woocommerce alapú webshop esetében elérni a Google Analytics továbbfejlesztett e-kereskedelmi funkciójának a beállítását. Ezzel olyan fontos és hasznos információkat tudsz kinyerni, hogy hogyan viselkednek az oldaladon a vásárlók, hány százalékban helyeznek terméket a kosárba ill. hagyják el azt. Az ilyen adatoknak köszönhetően láthatod azokat a pontokat, lépéseket, ahol elveszíted a látogatókat, és közbe tudsz avatkozni. Mert ugye ahogy a mondás is tartja: “az online marketingben ami nem adatalapú, az nem más mint privát vélemény.”
Tehát adott a WordPress oldalunk Woocommerce webshopmotor-integrációval. A helyzet itt sem annyira tragikus, mint talán az a felvezetésből tűnt, mindössze annyi a különbség, hogy a beállításhoz több lépcsőn át vezet az út.
1. lépés: ha eddig használtunk Google Analytics követőkódot a weboldalunkon, akár manuálisan telepítve, akár valamilyen plugin segítségével, (pl.: Monsterinsights) akkor távolítsuk el
2. lépés: a WordPress – Bővítmények fülre kattintva írjuk be a keresőmezőbe: Site Kit by Google
3. lépés: A bővítményre kattintva kövessük a képernyőn megjelenő utasításokat, és végezzük el az összekapcsolást a megfelelő Google Analytics fiókkal
4. lépés: a sikeres összekapcsolást követően a bal oldali menüsávban a Site Kit by Google bővítményre kattintva ellenőrizhető, hogy sikerült-e a telepítés. A bővítmény egyébként a Google Analytics mellett a SEO szempontból értékes információkkal bíró Search Console telepítését is elvégzi.
5. lépés: navigáljunk vissza a bővítmények fülre, és ismét a kereső segítségével írjuk be: Woocommerce Google Analytics Integration
6. lépés: telepítsük a bővítményt a kijelölt útmutatások mentén és kapcsoljuk be.
7. lépés: a bővítmények menüpont alatt keressük meg a Woocommerce for Google Analytics bővítményt, és kattintsunk a beállítások “settings” gombra
8. lépés: az “integráció” menüben adjuk meg a Google Analytics Tracking ID, UA-val kezdődő azonosító kódját.
Ezt hol találod? Ebben a cikkben megmutatom.
9. lépés: a “Tracking Options” fül alatt lévő összes beállítást, az “Enable standard tracking” kivételével engedélyezzük (hiszen ezt a feladatot már elvégzi nekünk a Site Kit by Google)
10. lépés: görgessünk le az Enhanced eCommerce– részhez és pipáljuk ki az Enable Enhanced eCommerce mezőt
11. lépés: amint ezzel is elkészültünk, navigáljunk a Google Analytics oldalára, és a bal oldali menüsávban kattintsunk az Adminisztrálás gombra.
12. lépés: a jobb oldali oszlopban keressük meg az E-kereskedelmi beállítások menüpontot és lépjünk bele.
13. lépés: itt kapcsoljuk be a Továbbfejlesztett e-kereskedelem kapcsolót, ill. A továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések kapcsolót.
14. lépés: Utolsó lépésként a “Checkout labeling” mező alatt töltsük ki a tölcsér lépéseket aszerint, ahogy a webáruházunk URL struktúrájában szerepel. A Woocommerce alapértelmezése szerint az alapvetés a következő. A saját webáruházunk esetében ezt a Woocommerce – Beállítások – Haladó menüpontban tudjuk ellenőrizni a Fizetési végpontok menüpont alatt.
Ha ezzel megvagyunk, akkor máris sikeresen megcsináltuk a WordPress és Woocommerce integráció segítségével működő webshopunk egyik legfontosabb alapbeállítását.
Az így szerzett információ sokat segíthet abban, hogy weboldalunkon az ügyfeleinket segítsük, és közbe tudjanak avatkozni a jobb számok elérése érdekében.
Nem szeretnél ezzel foglalkozni, de szeretnéd a legtöbbet kihozni weboldalad látogatóiról? Vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy gyere el a következő, ingyenes webinárunkra Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció témájában, ahol részletesen megmutatjuk Neked, hogy hogyan is zajlik az optimalizációs folyamat a téma hazai szakértőjével, Zilahi Krisztiánnal.