A Webáruház Perszonalizáció (WÁP) jegyében több kampányt állítottunk össze az egyik webáruházas Ügyfelünknek.
Az OptiMonk segítségével felépített kampányok közül az egyik legsikeresebb volt, amellyel igyekeztünk a feliratkozói bázist növelni.
Ez a webshop ugyanis tisztában van az egyik alapvető játékszabállyal: az 1-fázisos értékesítés kora lejárt. Ha rögtön az első alkalommal csak eladni akarsz a webáruházad látogatóinak.
És persze ennek megfelelően kommunikálsz, hosszútávon biztosan nem leszel sikeres. Sőt ma már kimondhatjuk: kudarcra vagy ítélve.
Ugyanis a látogatóid 97%-a (!) még nem akar vásárolni. Nincs az ügyféltudatosságnak azon a szintjén, hogy elővegye a pénztárcáját vagy a bankkártyáját.
Ők még csak nézelődnek, tájékozódnak, információkat gyűjtenek. Márpedig ha nekik nem kommunikálsz, akkor könnyű belátni, hogy rengeteg pénzt hagysz az asztalon.
A Webáruház Perszonalizáció hogyan segít
Ahogyan Jeffrey Gitomer fogalmazott: az emberek utálják, ha el akarsz adni nekik valamit. De imádnak vásárolni…
Márpedig a kapcsolat kialakításának, a bizalom felépítésének egyik legjobb és legprofibb eszköze az e-mail marketing. Nem a hírlevél, ami tele van akciókkal, és csak eladni akar!
Ennek most nem megyek bele a részletezésébe, hogy mi az alapvető különbség a kettő között.
De álljon itt a Digital Marketer egyik megállapítása az e-mail marketingre vonatkozóan, ami szerintem elég sokat elmond:
De hogyan szerezd meg a látogatóid nevét és e-mail címét? Itt kanyarodnék vissza az eredeti témához.
A szóban forgó webáruház tulajdonosaival azt találtuk ki, hogy teszteljünk egy klasszikus módszert: 500 forintos kupont adunk a feliratkozásért cserébe. Telitalálat.
Már az első adatok is nagyon bíztatóak voltak, azonban rövidesen kiderült, hogy a megfelelő célzásokkal / targetálási beállításokkal még inkább lehet növelni a kampány hatékonyságát.
Mert ez bizony nem exit intent popup volt. És nem jelent meg mindenkinek.
A Webáruház Perszonalizáció valóban a siker titka?
Ugyanis a siker szempontjából kritikus jelentőségű, az ún. ügyfél-üzenet kontextus. Azaz, hogy a megfelelő üzenetet a megfelelő embereknek, a megfelelő pillanatban jelenítsd meg.
Most ennek sem mennék bele a részletes kifejtésébe. Ha érdekel a téma, ill. hogy milyen 3 lehetséges technika létezik az ügyfél-üzenet kontextus javítására, jelentkezz egy konzultációra.
A konzultáció során, részletes, személyre szabott tanácsokkal, munkatervvel látlak el.
És akkor nézzük az első számokat. 2021. március 17. és április 17. között 30 176 alkalommal jelent meg a kampány, és 2757-en (!) fel is iratkoztak. Ami 9,14%-os konverziós aránynak felel meg:
A fenti grafikonon az is jól látszik, hogy ráadásul ebben az időszakban 4 napig (április 02. és 05. között) ki is volt kapcsolva a kampány. (Egy másik akció futott az oldalon, és nem akartunk összeakadást).
Vagyis valójában 26 nap alatt gyűjtöttünk 2757 feliratkozót. Ez naponta átlag 106 új feliratkozó. Nem rossz eredmény.
De menjünk tovább az adatok elemzésével. A feliratkozásért cserébe kaptak a látogatók egy 500,- Ft értékű kuponkódot. Ezt a kuponkódot remekül nyomon lehet követni a Google Analytics felületén.
Mennyi bevételt generál a Webáruház Perszonalizáció?
Ennek alapján látjuk, hogy a vizsgált időszakban 185 tranzakció során használták fel ezt a kuponkódot, amelyekben összesen 2 347 531,- forintot költöttek el a látogatók.
Ennyi bevételt generált ez a kampány, ill. kupon a webáruháznak, vagyis megállapítható, hogy a látogatók egy jelentős része nem csak feliratkozott.
Hanem később tényleges vásárlóvá is konvertálódott az e-mail marketingnek köszönhetően.
Amit még szintén érdemes észrevenni a fenti képernyőfotón, hogy ezeknél a vásárlásoknál az átlagos kosárérték 12 689,- Ft volt. Holott a kupon felhasználhatóságának egyetlen feltételt szabtunk: minimum 5000,- Ft értékű megrendelés.
Vagyis azt is megállapíthatjuk, hogy a kupont beváltók többsége jóval többet költött, mint az alsó határ.
Tehát alaptalan az a félelem, miszerint az ilyen kampányokkal csak a “kuponvadász” látogatókat szólítjuk meg, akik egyébként is keveset költenek a webáruházban.
A Webáruház Perszonalizáció lényege
És a végére hagytam a legjobb részt. Ennek a kampánynak önmagában 0, azaz nulla forint volt az extra költsége.
Csak annyit tettünk, hogy megszólítottuk azokat a látogatókat, akik már egyébként is a webáruház felületén nézelődtek. Mert pontosan ez a Webáruház Perszonalizáció lényege.
Említhetjük a módszertant, mint OJO (onsite journey optimization) vagy akár mint CVO (costumer value optimization). De a fő mondanivalója nem változik.
Ne csak azon gondolkozz, hogy hogyan tudsz újabb látogatókat a webáruházadba terelni. Vagy hogyan tudsz új forgalmi forrásokat találni. Mert nem mindig ez a legköltséghatékonyabb módszer.
Sokszor hasznosabb, ha azon elmélkedsz, hogyan tudsz még többet kihozni a jelenlegi helyzetből. Vagyis, vajon hogyan tudnál jobban kommunikálni azoknak a látogatóknak, akik már most is ott böngésznek a webáruházadban?
Hogyan tudnál nekik jobb ügyfélélményt biztosítani. Hogyan tudnád segíteni őket a saját ügyfél életútjukon?
Talán csak azért nem vásároltak még, mert arra várnak, hogy megszólítsd őket. A megoldás néha egyszerűbb, mint gondolnád.
Kiugró siker Webáruház Perszonalizációval
Az Ecommerce Revolution során is pontosan ezt tettük. Sok webáruház Webáruház Perszonalizációján dolgoztunk 30 napon keresztül ezzel a módszertannal.
És volt olyan webshop, ahol 67%-os (!) bevételnövekedést értünk el. Mindezt úgy, hogy nem költöttünk többet hirdetésekre vagy bármilyen marketing eszközre.
Amennyiben Te is szeretnéd igénybe venni a Webáruház Perszonalizációt, vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!
Ha kíváncsi vagy további részletekre a módszertannal kapcsolatban, jelentkezz egy konzultációra. A konzultáció során, részletes, személyre szabott tanácsokkal, munkatervvel látlak el. .
A kampányok felépítésében és a riport kidolgozásában nagy segítségemre volt Hajagos Máté kollégám, akinek ezúton is köszönöm a közreműködést.