Webshopod növekedésének kulcsa: építs erős Vásárlói Elköteleződést – mutatjuk hogyan

A Vásárlóid megismerése hasonlít ahhoz, mintha a párkapcsolatunkat építenénk❤️. Azonban az Ügyfelek megismerése lényegesen könnyebb feladat. Ahogy a vásárlói elvárások folyamatosan változnak, most van itt az ideje, hogy a márkák felmérjék, hogyan alakíthatnak ki hosszú távú kapcsolatot az Ügyfeleikkel🤝.

A perszonalizált marketing egyre népszerűbb trend, hiszen a fogyasztók jobban értékelik azokat a márkákat, amelyek képesek megérteni szükségleteiket💡. Az igazi érték azonban akkor jelenik meg, amikor egyénre szabott szinten hozunk létre kapcsolatot.

Az állandóság, az őszinteség és a személyre szabott élmény kulcsfontosságú elvek a márkák és a Vásárlók közötti elköteleződés megteremtésében🗝️. Az online kereskedők számára pedig a lean marketing stratégiák és a vásárlói adatplatformok alkalmazása éppen ezt kínálhatja📊.

Amennyiben a márkák képesek elemezni és megérteni a fogyasztói viselkedést, mindkét fél számára zavartalan élményt és kölcsönösen előnyös kapcsolatot teremthetnek🌟. De hogyan hozhatjuk létre ezt a tökéletes párosítást?🤔

Ismerd meg a Vásárlóid változó elvárásait! 

Az online világ tele van algoritmusokkal, amelyek személyre szabott tartalmat mutatnak a felhasználóknak. Hányszor fordult már elő, hogy az Instagram görgetése közben olyan termékek jelentek meg, amelyekről beszéltél vagy böngésztél?📱

Ez napi szinten megtörténik, és tükrözi a Vásárlói elvárások változását, amely azt mutatja, hogy a fogyasztók mostanra megszokták és el is várják a személyre szabott tartalmakat🎯.

A pandémia következtében az e-kereskedelem robbanásszerű növekedést produkált, amely bár továbbra is erős szinten van, most kezd kiegyenlítődni, ahogy az emberek visszatérnek a fizikai boltokhoz, és a megélhetési költségek emelkedése szorosabbra húzza a vásárlói költségvetéseket💸.

Az erős versenyhelyzetben lévő e-kereskedelmi piacon még fontosabb, hogy a márkák megértsék a Vásárlóik szükségleteit, mivel a vásárlók 72%-a elvárja, hogy a márkák “egyénként ismerjék őket és tudják, mi érdekli őket”🎯.

Ez két dolgot emel ki különösen: először is, hogy a vásárlási élményt a lehető legkényelmesebbé kell tenni, hogy a Vásárlók könnyen megtalálják és megvásárolhassák a kívánt terméket✅.

Másodszor pedig, hogy ehhez mélyen meg kell ismerni az egyes Vásárlók specifikus preferenciáit, szükségleteit, kedvelt és nem kedvelt dolgait. De hogyan hajtható végre egy ilyen stratégia maximális hatékonysággal?🚀

Személyre szabott stratégia lean marketinggel 

Az igazi vásárlói elkötelezettség elérése érdekében minden marketingstratégiai elemnek erre kell irányulnia. Ahhoz, hogy a tartalom testre szabott legyen, az általános stratégiának is annak kell lennie. Ez a lean megközelítésű marketing dióhéjban megfogalmazva🛠️.

A lean megközelítés során optimalizálod a teljes folyamatot, hogy eltávolítsd azokat a tevékenységeket, amelyek nem nyújtanak értéket a Vásárlónak❌. Ehelyett egy koherens, optimalizált és rugalmas stratégiát alakítasz ki, amely arra összpontosít, ami a fogyasztó számára igazán fontos, ezzel rengeteg időt és költséget takarítva meg⏳💰.

perszonalizáció létfontosságú marketingeszközzé vált. Az e-mailektől és az élő chat funkcióktól, a webhelyen felugró ablakokig és a közösségi médiáig következetes és hiteles kommunikációt hozol létre, amely minden egyes Ügyfélre specifikus, minden kapcsolódási ponton. Ahhoz azonban, hogy ilyen személyre szabott kommunikációt hozz létre, hozzáférésre van szükség a vásárlói adatokhoz, viselkedési mintákhoz és trendekhez.

Ezeket az adatokat egy rugalmas és reakcióképes stratégiával kell összekapcsolni🔗. Hányszor fordult elő, hogy egy webhely böngészése során korábbi keresésekkel, termékjavaslatokkal vagy “talán érdekelhet ez is” opciókkal találkoztál?🛍️A szokások változnak, így a stratégiának és a tartalomnak is alkalmazkodnia kell ezekhez.

Használj ügyfél adat platformokat az adatok gyűjtésére és a valós idejű alkalmazkodásra

Vásárlók megismerése mindig is az egyik legfontosabb marketing alapelv volt. Azonban a stratégiák gyorsan változnak. A fogyasztói ismeretek megszerzéséhez régebben kutatócsoportokra támaszkodtunk, most pedig az online világ adatai és a weboldali aktivitások nyújtanak célzottabb megközelítést🌐.

A vásárlói adatok ma már a marketing aranybányájává váltak. A marketing szakemberek kevesebb erőforrással többet tudnak elérni, és ez kulcsfontosságú célkitűzés kell legyen🎯. A Customer Data Platformok (CDP-k) képesek adatokat gyűjteni a vásárlói aktivitásról és viselkedésről, hogy személyre szabott kommunikációt és tartalmat hozzanak létre.

De még ezekkel az adatokkal is kihasználatlan lehetőségek maradnak⚠️. A CDP-k, a mesterséges intelligencia és a zero-party adatok fejlődése új szintű elköteleződést biztosít.

Például a CDP-k képesek elsődleges adatokat gyűjteni, amelyek fontos weboldali aktivitási mutatókat mutatnak, és megvilágítják, hogyan lépnek interakcióba az Ügyfelek a webhellyel, illetve milyen termékek iránt érdeklődnek. Az igazi vásárlói elköteleződést azonban úgy érhetjük el, ha zero-party adatokat gyűjtünk 💬.

Ez olyan információkat jelent, amelyeket a márka kérésére az Ügyfelek önként és közvetlenül adnak meg, például, hogy milyen gyakran szeretnének kommunikálni vagy milyen termékekről szeretnének értesülni🛒.

Ezekkel az adatokkal felfegyverkezve a márkák teljes körű vásárlói profilokat hozhatnak létre, hogy a weboldal, a tartalom és a kommunikáció minden részletét személyre szabják. Ezen kívül a CDP-k képesek valós időben reagálni az Ügyfél webes aktivitására is⏱️.

Ez a valós idejű személyre szabás lehetővé teszi, hogy például a böngészés során figyelemmel kísérd az Ügyfelek által megtekintett termékeket, és további ajánlatokat tegyél. Ha tetszik nekik, amit látnak, a bizalom és a vásárlói elköteleződés a márka és az Ügyfél között nőni fog🤝❤️.

A tökéletes párosítás kialakítása 

A vásárlói elköteleződés a legfontosabb célod kell legyen webáruház tulajdonosként🏪. Amikor ennyi tartalom ömlik a képernyőnkre, az igazi személyre szabott tartalom képes csak kiemelni Téged a tömegből.

Ehhez pedig mélyen meg kell érteni a Vásárlók konkrét igényeit, és célzott kampányokat, valamint kommunikációt kell kialakítani, hogy ezeket az igényeket kielégítsük. Ehhez a lean marketing stratégia, amelyet a technológia, például a vásárlói adatplatformok (CDP-k) támogatnak, új ajtókat nyitnak meg.

Ha a webáruház tulajdonosok nem használják ki a perszonalizáció lehetőségeit, akkor mindkét fél, a vásárló és a márka is lemarad. Az Ügyfelek nem kapnak személyre szabott élményt, és lemaradnak azokról a termékekről, amelyek tetszhetnek nekik, míg az e-kereskedők értékes bevételekről, hatékonyságról és lojalitási mutatókról mondanak le.

A kapcsolatok akkor működnek, ha mindkét fél kielégíti egymás szükségleteit. Így találhatjuk meg a tökéletes párosítást.💪

➡️Ha kíváncsi vagy, hogyan érhetsz el hasonló sikereket a Te webáruházadban is, megbízható ügyfél adatok gyűjtésével és annak felhasználásával, akkor jelentkezz most egy teljesen költség- és kötelezettségmentes online konzultációra!🎯

Itt kifejezetten a Te Vállalkozásod / Webáruházad igényeihez igazítva beszélünk az adatvezérelt marketing stratégiáról, amivel növeled a konverziót és a bevételeidet:👇👇👇

"*" a kötelező mezőket jelöli

Hasonló bejegyzések