Valószínűleg Te is tisztában vagy vele, hogy a kosárelhagyók akár komoly fejfájást is okozhatnak egy webshop tulajdonosnak. Miért?
Mert ők azok a látogatók, akik belepakolnak a kosarukba egy vagy több terméket, majd vásárlás nélkül elhagyják az oldalt.
Ez nem csak hazánkban jellemző, világszinten ismert a jelenség. Bizony még a Digital Marketer is említést tesz róla.
Hiszen igen magas a számuk. Általában 60 és 80% (!) között mozog.
Most gondolkodj el ezen egy pillanatra. Mi lenne, ha ezek a tranzakciók mind megvalósulnának, vajon mennyivel nőne a webáruházad bevétele?
Az persze erős túlzás, és merő illúzió, hogy mindet meg tudjuk menteni, de egy részüket biztosan. Ha viszont meg sem próbálod, mi lesz?
Rengeteg pénzt hagysz az asztalon. Ezt be is fogom bizonyítani Neked miért, hogyan. Miért érdemes kommunikálni a kosárelhagyókkal.
Kosárelhagyók aránya
Már az Ecommerce Revolution több epizódjában is utaltam valamire, ami igen fontos. Nevezetesen, hogy amit nem mérünk, azt nem tudjuk fejleszteni.
Vagyis a 0. lépés, nézz utána a Google Analytics felületén annak, hogy a Te webáruházadban pontosan mennyi ez a szám. Vagyis a kosárelhagyók száma és aránya.
Ezt ebben a menüpontban tudod ellenőrizni: Conversions –> E-commerce –> Shopping Behaviour. Itt például remekül kiolvasható az, hogy a kosárelhagyók aránya 61%-os:
Persze van aki (hozzám hasonlóan) analitikus elmével van megáldva. Neki feltűnhet, hogy a termékoldalakon is nagy a lemorzsolódás.
Ez a szám 21 865 termékoldal megtekintés során 20 518 volt. Tehát ennyi alkalommal nem került semmi a kosárba. Ez közel 94%-os (!) arány.
Érdemes lenne ezt is megvizsgálni vagyis, hogy ennek mi lehet az oka? De ez már egy következő cikkem témája lesz.
Még annyi kiegészítés. Amennyiben Te nem látsz a fentihez hasonló számokat, vagy egyáltalán bármilyen kimutatást ezen a felületen. Annak csak egy oka lehet.
Valószínűleg nincsen bekapcsolva Nálad az „Enhanced E-commerce Reporting” funkció.
Ezt pedig a Google Analytics felületén ellenőrizheted. A fogaskerék ikonra (Admin) kattintva, a jobboldali oszlop 4. sorában. Itt található E-commerce Settings:
Mit kezdjünk a kosárelhagyókkal
Akkor nézzük meg, mihez is kezdhetünk a kosárelhagyókkal, mondjuk az esettanulmányban szereplő webáruház esetében. Annyit elárulhatok, hogy egy állateledeleket forgalmazó webshopról van szó.
Ahol egy 10%-os kupont ajánlottunk fel a kosárelhagyóknak, amennyiben 5 percen belül befejezik a vásárlást:
Természetesen itt is fontos szempont volt a Webáruház Perszonalizáció. Illetve ennek jegyében a szegmentálás és a perszonalizáció is.
Ez az üzenet nem mindenkinek jelent meg. Csak azoknak a látogatóknak, akik már legalább 8500,- Ft értékű termék(ek)et megvásároltak, bepakoltak a kosarukba.
Ez alatt az értékhatár alatt nem érte volna meg odaadni a 10%-os kedvezményt.
És nem töltötték ki a másik kampány űrlapját. Ahol ingyenes termékmintát ajánlottunk fel (ne kapjon valaki dupla kedvezményt):
Ha szeretnél többet megtudni a Webáruház Perszonalizáció módszertanáról, arról, hogy ez hogyan tud segíteni Neked.
Vagyis konkrétan a Te webáruházad fejlődésében is. Jelentkezz egy konzultációra. A konzultáció során, részletes, személyre szabott tanácsokkal, munkatervvel látlak el.
A kosár elhagyókat hogyan mérhetjük fel
A kampány felállítását követően elindult a mérési időszak. Nézzük csak a legutóbbi 30 nap (2021.03.29. óta) eredményeit, akkor is nagyon szép számokat láthatunk:
Jól látható, hogy a kosárelhagyóknak több mint a fele közel 60%-a (!) konvertált. Azaz ennyi kérte a kuponkódot sőt (valószínűleg), befejezte a vásárlást. Ennyi „elveszett” tranzakciót mentettünk meg.
Ha pedig most ismételten a Google Analytics felületére pillantunk, ott is vizsgáljuk meg a dolgot. Azt, hogy hányan váltották be eddig az ominózus kuponkódot, amióta fut ez a kampány.
Pontosan (2020. december 08.) óta. Így még inkább impozánsak a számok, ill. az eredmények:
Látható, hogy messze ez a leggyakrabban beváltott kupon. Összesen 485 tranzakció alkalmával használták fel. (1 vásárló természetesen csak 1-szer tudta beváltani a webáruház beállításai alapján).
Konklúzió
Ez összesen 9 044 938,- Ft extra bevételt generált a webshopnak. Ráadásul mi látszik még ebből? Az, hogy ezek a látogatók még többet is költöttek, mint a többiek.
Míg azok átlagos kosárérték 15 751,- Ft volt, addig a kupont beváltók 18 649,- forintot vásároltak el. Vagyis a megmentett kosárelhagyók, ennyi értéket tettek az asztalra.
Így lehet egy veszteséges helyzetből nyereséges szituációt teremteni. (Kosárelhagyók – elvesztett tranzakciók) Ez egy nyereséges szituáció. (Megmentjük a kosárelhagyók felét, akik még többet is költenek)
Így lehet 9 millió forint extra bevételre szert tenni, a kosárelhagyóknak köszönhetően. Pusztán azzal, hogy elkezdesz figyelni rájuk és kommunikálni nekik.
Ha érdekel ez a gondolkodásmód és a stratégia, amit itt felvázoltunk, illetve a Webáruház Perszonalizáció során alkalmaztunk. Ne tétovázz. Tedd meg a megfelelő lépéseket.
Vagy ha egyszerűen csak szeretnél néhány új ötletet meríteni, mondjuk a webáruházad fejlesztéséhez. Jelentkezz egy konzultációra. A konzultáció során, részletes, személyre szabott tanácsokkal, munkatervvel látlak el.
Amennyiben Te is szeretnéd igénybe venni a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációt, vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!