Hogyan növelte 87%-kal az e-kereskedelmi konverziós arányt a Dermaonline webáruház?

A konverziós arány növelése, hogyan lehetséges? Álljon itt egy sikertörténet, ami ezt megmutatja. A Dermaonline egy 2013-ban indult, gyógyszertári kozmetikumokat forgalmazó webáruház.

Amely mögött szakmai háttérként gyógyszerészi támogatás áll. Ez a vásárlók döntésének megkönnyítésére szolgál.

Noha a vásárlóik nagy része tudatos. Vagyis célirányosan választ márkát és terméket, egy szűkebb réteg egyedi bőrproblémával érkezik. Erre keres konkrét megoldást.

Az ő számukra nyújt értékes segítséget az e-mailben és telefonon is elérhető tájékoztatás. Ami speciális igényekre, személyre szabottan kínál termékeket.

Sőt akár ingyenes termékminta csomagokat is a kipróbáláshoz. Ez segít a konverziós arány növelésében.

Az új vásárlók edukálása mellett a visszatérő vásárlók óriási szerepet töltenek be a Dermaonline webáruház forgalmában.

Ezért a marketing folyamataikban az állandó akciók mellett igyekeznek számukra különleges lehetőségeket kínálni. Ilyen például a terméktesztelés. Amit egy zárt csoport tagjaként végeznek.

 

A Dermaonline milyen eszközöket alkalmazott a konverziós arány növelésére?

A Dermaonline a kezdetektől, 2014 óta használja az Optimonkot. Azonban 2021. novemberében döntöttek úgy, hogy egy rendszerezett stratégia mentén gondolják át és valósítják meg kampányaikat.

Ekkor keresték meg a Konverzió Mester csapatát. Azért, hogy a Webáruház Perszonalizáció keretén belül segítsünk nekik.

 Célként a feliratkozók gyűjtését, a kosárelhagyók számának csökkentését, és a vásárlói döntés segítését tűzték ki. Mindezt a visszatérő és az új vásárlói csoportoknak egyaránt.

A 2022. március 1. és március 31. közötti időszakban a következő eredményeket érték el a szakértőink közreműködésével:

E-kereskedelmi konverziós arány növekedése: 86,85%

Bevételnövekedés: 8,22%

Milyen kampányokkal értük el ezeket az eredményeket?

 

Webáruház Perszonalizáció a Dermaonline.hu oldalán, ami a konverziós arányt növelte

1) Egyedi ajánlat az oldalt elhagyni készülő látogatóknak.

Az első kampány célja az volt, hogy a nem vásárló új látogatók számára olyan értéket adjunk, amelyért cserébe szívesen és örömmel feliratkoznak.

A célunk volt az is, hogy felmérjük, mivel segíthetjük számukra a későbbi vásárlástPéldául egy tudásanyaggal, ami segít a bőrtípusnak megfelelő kozmetikum kiválasztásában.

Vagy inkább egy 10%-os kedvezmény kuponnal, amit a következő vásárlásuk során válthatnak be. Erre egy klasszikus A/B tesztet alakítottunk ki. Ehhez egy popupot állítottunk be.

Ez egyetlen alkalommal jelent meg a látogató számára. Akkor, amikor a kilépési szándékot érzékelte.

Így nem szakítottuk félbe a böngészési folyamatát, nem zavartuk az ügyfélélményt. Ezzel is növeltük a konverziós arányt.

A látogatók pedig egyértelművé tették, melyiket választanák. A tudásanyagot kérők konverziós aránya 6,17%, míg a kedvezményt választók aránya 13,98% volt.

További konverziós arány növelő tényezők

2) A webáruház egyedi értékajánlatának kiemelt kommunikációja.

A Dermaonline egyik – vásárlók szempontjából – fontos értékét képviseli a gyors kiszállítás.  Ezért ebben a kampányban ezt is kommunikáltuk az oldal látogatóinak.

Azoknak a látogatóknak, akik egy bizonyos időt eltöltöttek a termék oldalon. Hiszen ők nyilvánvalóan érdeklődtek egy adott termék iránt, ugyanakkor még nem helyeztek a kosarukba semmit.

Arra próbáltuk rávezetni őket a kampány során, hogy ha itt vásárolja meg a kinézett terméket, az rövid időn belül kiszállításra kerül.

Ennek érdekében a termékoldalon jelenítettük meg az ajánlatot sticky bar formájában.

Minden látogató maximum két alkalommal találkozott vele, ami így elősegítette a vásárlói döntését – a számok és eredmények alapján. A konverziós arány tehát növekedett.

3) Remarketing az utoljára nézett termékre

A visszatérő és a korábban még nem vásárolt látogatóknak egyaránt szólt az a kampány. Ugyanis az általuk korábban nézett terméket jelenítette meg számukra.

A látogató által meghatározott ideig nézett termékajánlat dinamikusan jelent meg a sticky bar-ban minden látogató számára legfeljebb 2 alkalommal.

 

Az e-kereskedelmi konverziós arány mivel növelhető még?

4) Cross sell ajánlatok mutatása a kosárban lévő termék alapján

A kampány azoknak a látogatóknak szólt, akik már helyeztek a kosarukba terméket. Számukra ajánlottunk egy előre pontosan meghatározott, releváns terméket rögtön azután, hogy az elsőt kosárba helyezték.

A sticky barban megjelenített ajánlat minden látogató számára egy alkalommal jelent meg.

5) Termékválasztás segítése célirányos kérdéseken keresztül

A látogatók az oldalon eltöltött bizonyos idő után találkoztak ezzel a kampánnyal. Amely egy előre meghatározott, tematikus kérdéssor kitöltése után, a bőrtípusuk meghatározásával segítette őket a megfelelő termék választásában.

Maximum két alkalommal találkoztak a kampánnyal, mely két kategória oldalon jelent meg számukra. Két előnye is volt ennek a kampánynak.

Az egyik, hogy a vásárlói élményt növeltük a személyre szabott, azaz perszonalizált üzenettel.

A másik, hogy szakértőként pozicionáltuk a Dermaonline-t, mint brandet a látogatók szemében. Ami így együttesen a konverziós arány növekedéséhez vezetett.

Így tudsz akár márkaépítésre is használni egy OptiMonk kampányt.

6) Kosárelhagyók számának csökkentése ajándék termékkel is a konverziós arányt növeli

Az egyik legjelentősebb bevétel növelő eszköz a kosárelhagyók számának csökkentése. Mert itt a vásárló már meghozta a döntést arról, milyen termékre van szüksége.

Erről a fontos témáról már korábban is írtunk cikket. Valamint ITT VAN egy videó is, ahol szintén szóba kerül ez a téma.

https://youtube.com/watch?v=6lvlK4y9DfM%3Ffeature%3Doembed

Ebben a kampányban ezért a kosárba tett termék értéke alapján négy szegmenst különböztettünk meg.

A kilépési szándék érzékelésekor jelent meg az értékhatárnak megfelelő ajándék választási lehetősége, mely egy gombnyomásra bekerült a kosárba.

A korábban már vásárlók számára nem jelent meg az ajánlat, illetve más – kosárelhagyás csökkentésére irányuló – kampánnyal sem találkoztak, akiknek ez a kampány megjelent.

Tanulságok

A Dermaonline webáruház esete is azt mutatta meg nekünk, hogy a vásárlói viselkedés megfigyelésén alapuló, célzott és perszonalizált kampányok mennyire eredményesek tudnak lenni.

Webáruház Perszonalizáció (WAP) erőssége pontosan az adatokon alapuló vásárlói viselkedés elemzésében, és az ehhez igazodó stratégia kialakításában rejlik.

Abban amely a vásárlók számára döntést megkönnyítő és ügyfélélményt jelentő változtatásokat eredményez.

A számok pedig magukért beszélnek, hiszen mindössze egy hónap alatt sikerült 8,22%-kal növelni a bevételt. Valamint a konverzisós arányt 87 %-al.

A kampányok sikerességét még olyan módon is vizsgáltuk, hogy induláskor egy A/B tesztnek vetettük alá őket egy láthatatlan variáns létrehozásával.

Ezáltal külön mérni tudtuk hogyan viselkednek azok a látogatók, akik találkoztak a kampányokkal. Szemben azokkal, akik nem, és milyen különbség jelentkezik a két csoport viselkedésében, és nem utolsó sorban költésében.

Természetesen a Google Analytics statisztikák folyamatos monitorozása mellett nem áll meg az optimalizálásújabb ajánlatok tesztelésével naprakészen frissülnek az eredmények is.

Szeretnéd tudni, hogyan segítheted a vásárlóid döntését, és ezáltal a Dermaonline-hoz  hasonló eredményeket elérni a saját webáruházadban? Szeretnéd, ha a Tiéd lenne a következő sikertörténet?

Ha kíváncsi vagy további részletekre a módszertannal kapcsolatban, jelentkezz egy konzultációra. konzultáció során, részletes, személyre szabott tanácsokkal, munkatervvel látlak el.

Hasonló bejegyzések