Google Ads gyorstalpaló: Így lesz sikeres a hirdetésed

Mit akarnak az Ügyfelek, ha szóba kerül a Google Ads? Ésszerűen költeni, látványos eredményeket elérni és dinamikusan fejlődni – ha van rá mód, akkor tegnapra.😊

A rendszer működése azonban rendkívül összetett, ezért összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, hogy Te soha ne tartozz a „marketing sérültek” közé.💪

Google Ads 1.0: Mi az az Ad Rank?

Kezdjük az alapoktól! Az Ad Rank olyan mutatók összessége, melyek alapján a Google  eldönti, hogy a hirdetéseid megjelenhetnek-e, és ha igen, akkor a versenytársaid hirdetéseihez képest pontosan hol. 

Az Ad Rank pontszám meghatározása során az Ads rendszere több részmutatót vesz figyelembe. Az egyik maga a hirdetési büdzsé, vagyis a CPC a.k.a. ajánlott kattintási költség. (Azaz a tény, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni egy kattintásért.)💸

A másik a hirdetés minősége, azaz a Quality Score, amely figyelembe veszi a hirdetés szövegét, a kulcsszavak és a céloldal minőségét egyaránt. 

Jó, ha tudod: a Google folyamatosan teszteli és finomítja a már meglévő hirdetéseket. Így az értékelés során az is extra pontokat ér, ha egy hirdetés korábban már generált interakciót – kattintást, vásárlást -, mivel a Google a felhasználók számára releváns és értékes tartalomként értékeli azt.

Egy adott kulcsszóra akkor alakul ki licit, ha Te és a versenytársaid ugyanarra a szóra vagy kifejezésre, azonos CPC-vel hirdettek. Ilyenkor jellemzően az nyeri a hirdetési versenyt, aki a kulcsszóhoz jobban illeszkedő, az értékelési szempontok alapján jobb minőségű hirdetést állított össze. (Vagyis ha a Konverzió Mester Csapatával dolgozol, akkor Te.😉)

A leggyakoribb Ads hibák, amiket elkövethetsz:

  • Alacsonyabb ajánlott kattintási költséggel kalkulálsz, mint a konkurencia.

    Ha a versenytársaid egy adott kulcsszóra magasabb CPC-vel hirdetnek, hiába high quality a terméked vagy a szolgáltatásod, releváns hirdetést futtatva is alulmaradhatsz.📉
  • Van kulcsszó, mégis alacsony a Quality Score.

A hirdetés relevanciáját és minőségét nemcsak a kulcsszó megléte, hanem annak a hirdetés szövegében való megfelelő alkalmazása, illetve a céloldal minősége is befolyásolja. Ha a landing page gyenge, vagy rosszul „kulcsszavazol”, a hirdetés pozíciója romolhat. (És romlik is, higgy nekünk.)

  • Nem figyelsz a versenytársaidra.

2024. decemberében a magyar felhasználók 97.98%-a elsősorban a Google keresőmotorját használta, a felhasználók 50%-a pedig továbbra sem tudja megkülönböztetni egymástól az organikus találatokat és a Google Ads hirdetéseket. Vagyis a konkurenciád is pontosan azt csinálja, amit Te. Hirdet és próbál előre kerülni egy egyre inkább kiélezett versenyben.😱

Épp ezért ha azt akarod, hogy a Te hirdetéseid beelőzzék a piacot, nem csak kiváló minőségre és megfelelő büdzsére van szükséged. Azt is meg kell értened, miért helyezi minden keresés és minden felhasználó más pozícióba ugyanazt a hirdetést.☝️

A hirdetési rangsorban a felhasználó személye is meghatározó elem

Belegondoltál már valaha, hogy a Google és Te bizonyos értelemben ugyanazt akarjátok? Azt, hogy a felhasználó tartósan köteleződjön el mellettetek. Vagyis, hogy a user legközelebb is a Google-t válassza, ha valamit keres, illetve Tőled vásároljon, ha a termékedre, szolgáltatásodra van szüksége.

Ennek érdekében a hirdetések megjelenítésekor a Google nemcsak a lokációt veszi alapul – ami végül is teljesen logikus, hiszen ha a VII. kerületben, helymegjelölés nélkül keresel fagylaltozót, az a legvalószínűbb, hogy a tartózkodási helyed közvetlen közelében akarsz majd fagyizni-, hanem azt is, mennyi az idő; Te, mint felhasználó milyen kereséseket indítottál korábban; illetve hogy az aktuális keresést milyen eszközről indítottad.🔎

Értsd: nem mindegy, hogy a céges laptopodról, a gyerek tabletjéről vagy a privát telefonodról keresel cuki nyuszikákra, mert a különböző eszközökön jellemzően különböző időpontokban és eltérő céllal keresel.

Emellett a Google az egyedi találati lista kialakítása során nemcsak arra figyel, mi az, amit már tud Rólad, hanem arra is, amit Te még csak sejtetni engedsz! Eltérő találati lista jelenhet meg a képernyődön például akkor, ha először a „műanyag ablak”, majd a „műanyag ablak vásárlás” kifejezésre keresel, mivel a második kifejezés sokkal mélyebb érdeklődésre, illetve aktív vásárlási szándékra utal.🤔

Ráadásul ugyanaz a kulcsszó különböző időpontokban és különböző felhasználóknál, illetve tableten, asztali gépen és telefonon is más-más helyezést eredményezhet.

A landing oldal minősége és relevanciája

A Google a Quality Score mellett a céloldal minőségét és relevanciáját is figyelembe veszi. Vagyis a felhasználói élmény (UX), az oldal sebessége és a mobiloptimalizálás egyaránt olyan kulcsfontosságú tényezők, amelyek befolyásolják a hirdetési pozíciót.

A leggyakoribb hibák, amiket elkövethetsz:

  • Lassú a weboldal.🐌

    Nincs bosszantóbb, mint egy lassan betöltődő weboldal, amire kínosan hosszú ideig várni kell. Már ha a user kivárja a betöltést egyáltalán…
  • Nincsen vagy rossz a mobilnézet-optimalizálás.📲

Magyarországon jelenleg 5,3 millió ember használ okostelefont, 72%-uk pedig naponta legalább egyszer keres valamit az interneten. Vagyis ha a weboldalad, webáruházad, landing oldalad mobiloptimalizálás nélkül fut, jelentősen romlanak az esélyeid a hirdetési rangsor első helyeinek elérésére.

  • Nem releváns a tartalom.⛔

Ha a hirdetés szövege és a céloldal tartalma nem releváns a keresett kulcsszóra, a Google úgy értékelheti, hogy a felhasználók nem kaptak megfelelő információt, ez pedig rontja a pozíciót. (Ami tulajdonképpen érthető, hiszen ha csokis csigát keresel tízóraira, egy csodás éti csiga gyűjtemény nem igazán hat meg, hiába csiga mindkettő.)

Ezzel kapcsolatban még érdemes ezt a videót is megnézned:

A verseny dinamikus, a Google Ads változik

A Google Ads algoritmusai folyamatosan fejlődnek, ahogy a versenytársaid is. Éppen ezért ha javítani szeretnéd a hirdetéseid pozícióját, Neked is résen kell lenned. Kövesd figyelemmel az aktuális piaci trendeket, a konkurencia aktivitását és a kampányokat, mivel a rendszer nem statikus!👈

Vagyis ha a konkurenciád ugyanarra a keresőszóra hirdet, amire Te is, új piaci szereplő lép be, esetleg egy meglévő vetélytárs változtat a már meglévő hirdetésein, a Te hirdetésed helyezése is változhat. Igen, akkor is, ha időközben Te is módosítod a hirdetéseket és optimalizálod a kampányokat.😇

A legfontosabb szabályok az Ads-ben

Mivel a verseny hatalmas, a hazai piac pedig viszonylag kicsi, előfordulhat, hogy két piaci szereplőnél hasonló ajánlatokkal rendelkező kampány zajlik egyszerre. Ilyenkor a hirdetések minősége és a kampány büdzséje dönthet el mindent. Néhány egyszerű szabály, amivel érdemes számolnod:

  • A pénz beszél.💰

A Google Ads rendszere figyelembe veszi, hogy egy hirdető mekkora büdzsét szentel egy kampányra, és ha minden más tényező azonos, akkor a hirdetési pozíciók között mindig a legmagasabb ajánlatot tevő hirdetőt preferálja. Vagyis azt, aki a legtöbbet hajlandó fizetni a kattintásért.

  • A tesztek és mérések nem hazudnak.📊

Mivel a versenytársak épp úgy egyre jobbá akarnak válni, ahogy Te, hirdetési anyagaid kialakításakor mindig készülj többféle verzióval és végezz A-B teszteket.  A hirdetési szövegek folyamatos tesztelése, a mérések összehasonlítása és a kampányok finomhangolása, valamint a felhasználói élmény javítása egyaránt elősegíti, hogy Te diktáld az ütemet.

  • A Google Ads algoritmus változik.📈

Mivel a Google Ads folyamatosan optimalizálja saját algoritmusait, emellett  figyelembe veszi a keresési szándékot, illetve a felhasználói aktivitást is, az algoritmus hatással van a hirdetési pozíciókra, illetve azok megtartására is. Az algoritmus-optimalizációból fakadó nehézségeket előre megoldani nem lehet. Azonban ha olyan szakemberekkel dolgozol, akik követik a trendeket és képesek gyorsan reagálni az algoritmus változásaiból eredő kihívásokra, nyert ügyed van.🏆  

Ha a fenti szabályokra figyelsz, folyamatosan tesztelsz, mérsz és optimalizálsz, akkor akár ilyen szuper eredményeket is elérhetsz, mint amilyet nekünk sikerült az egyik kedves Ügyfelünknél 2024. novemberében:

🔥Ahogyan Te is látod a fenti Google Ads fiók képernyőfotón, 406 000,- ft-os hirdetési büdzséből 14,4 millió ft-os (!) bevételt generáltunk neki, ami 35-szörös ROAS-nak (!) felel meg.🚀

Most, hogy nagy vonalakban átlátod az érzékeny műszerként működő rendszer sajátosságait, úgy érzed, hogy a Google Ads kezelése, a kampányok kidolgozása és monitorozása olyan feladat, ami meghaladja az erőforrásaidat vagy az aktuális tudásszintedet?🤔

Szeretnél a mindennapokban elsősorban a szakmai tevékenységedre, a Céged / Webáruházad operatív vezetésére koncentrálni?

Akkor lépj velünk most kapcsolatba, és örömmel támogatjuk a Vállalkozásod sikerét! Jelentkezz most egy online konzultációra itt!

Hasonló bejegyzések