Google Cégem: Így állítsd be és optimalizáld percek alatt a siker érdekében

Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy csak pár perc választja el a vállalkozásod a nagyszerű Google marketing eszközöktől? A Google Cégem lehetőségeit használhatod különféle üzleti célok elérésére. Nemcsak ingyenes és könnyen beállítható, de jelentős forgalmat generálhat weboldaladra vagy vállalkozásodba a Google Keresőből és a Google Térképből.

Ebben a blogcikkben elolvashatod pontról pontra, hogy hogyan hozd létre a Google Cégem profilodat kevesebb mint 5 perc alatt, optimalizálással együtt. Megtudhatod továbbá, hogyan tarthatod naprakészen a profilodat, és hol illesztheted be a marketing-stratégiádba. Olvass tovább a részletekért!

Mi is az a Google Cégem?

A Google Cégem egy ingyenes marketingeszköz, amelyet a Google biztosít vállalkozások számára. Ezzel a tulajdonosok képesek befolyásolni, hogy hogyan jelennek meg az online platformokon, például a Google Keresésben és a Google Térképen.

Amikor létrehozol egy Google Vállalkozásprofilt, a cég fényképeit és egyéb információit – beleértve a helyet, szolgáltatásokat és termékeket – a rendszer felhasználja a Google szolgáltatásain belül, ezáltal láthatóvá teszi a potenciális ügyfelek számára az online keresések során.

A legtöbb vállalkozás jogosult a Google Cégem profilra, ideértve azokat is, amelyek nem rendelkeznek fizikai címmel, például a webshopok. 

A Google Cégem 3 legfontosabb előnye

  1. Láthatóság a Google Keresésben és a Térképen


Amikor valaki helyalapú keresést indít, (pl. “marketing ügynökség budapest”), a Google a Google Cégprofil adatait (hely, telefonszám, leírás, stb.) használja annak eldöntésére, hogy mely vállalkozások felelnek meg leginkább a kereső szándékának. A legjobban illeszkedő találatok kerülnek a legfelső pozíciókba a keresési eredményoldalon. Ugyanez érvényes a helyi vállalkozások Google Térkép-kereséseire is.

  1. Bizalomépítés a Google Véleményekkel


A szolgáltatásokról, cégekről írt Google vélemények fontos elemei, a vásárlói bizalom és a hitelesség online építésének.

Még akkor is, ha a keresők nem kattintanak arra, hogy elolvassák a vásárlók véleményeit, az üzleti találatok alatt látható 1–5 csillagos besorolás jól láthatóan befolyásolja annak valószínűségét, hogy kapcsolatba lépnek cégeddel.

Aggódsz, mert nem tudod fenntartani az ötcsillagos értékelések folyamatát? Ne tedd. A Google a pozitív és negatív vélemények egyensúlyát hitelesebbnek és megbízhatóbbnak tekinti, és emiatt jobban rangsorolja vállalkozásod.

  1. Online üzleti adatok kezelése 

A Google Cégem adatait bármikor frissítheted. Ez azt jelenti, hogy mindig Te irányítod, hogy hogyan jelenjenek meg az interneten az alapvető adatok, mint például a nyitvatartási időd vagy a telefonszámod – ez segít az embereknek könnyebben felvenni Veled a kapcsolatot, ha szükségük van rá.

Emellett, hogy a keresők és a Google Térkép központi helyei között szolgál, a Google Cégprofilodat úgy is használhatod, mint egyfajta hirdetőtáblát. Tehetsz fel bejegyzéseket, hogy fontos információkat oszthass meg az ügyfelekkel, például ha váratlanul bezársz vagy módosítasz az üzleted nyitvatartási idején – vagy csak egyszerűen megadhatsz néhány részletet a szolgáltatásaidról. Ezek a bejegyzések a profilod részét képezik, és mindenki láthatja, aki rákeres a Google Keresésben vagy a Térképen.

A Google Cégem adatlapjának beállítása

  1. Lépés: Jelentkezz be a Google Vállalkozásprofilodba

1.Lépés: Jelentkezz be a Google Vállalkozásprofilodba

A Google Cégprofil használatához szükséged lesz egy Google-fiókra, ezért, ha még nem rendelkezel ilyennel, készíts egyet.

Javasoljuk, hogy ne használd a személyes Google-fiókodat ehhez a beállításhoz. Később előfordulhat, hogy másoknak is hozzáférést kell biztosítanod a Google Üzleti profilodhoz, és jobb, ha erre egy külön munkahelyi fiókból teszed ezt. 

2.Lépés: Cégadatok megadása

Miután beléptél, a Google profil arra kér, hogy add meg a vállalkozásod nevét. 

3. Lépés: Vállalkozás típusának kiválasztása

Létrehozhatsz Google Cégem profilt, ha közvetlenül online értékesítesz, rendelkezel fizikai üzlettel vagy személyesen nyújtasz szolgáltatásokat ügyfeleknek. Válaszd ki a számodra releváns lehetőséget.

Ha kész vagy, kattints a “Tovább” gombra.

4. lépés: Add meg a vállalkozásod elérhetőségét vagy földrajzi tartózkodási helyét. 

Mind az online, mind az offline vállalkozás esetében meg kell adnod azt az országot, ahol a céget regisztrálták. Ha van fizikai címed, add meg azt (a webhely URL-címének és további információk hozzáadásának lehetőségével).Ha vállalkozásodnak nincs fizikai helyszíne, amit ügyfelek látogathatnak, de személyes szolgáltatásokat vagy kiszállítást nyújtasz, felsorolhatod a szolgáltatási területeidet. Ezután kattints a “Tovább” gombra.

Az ügyfelek kiszolgálási helye opcionális. Ha nem adtál meg fizikai címet, a Google meg fog kérni, hogy add meg, melyik régióban tartózkodsz. 

5. lépés: Add meg kapcsolatfelvételi adatait

Te magad adhatsz hozzá webhelyet, telefonszámot, vagy akár mindkettőt is. Ezek nyilvánosan láthatóak lesznek a profilodon.

6. Lépés: Igazold vállalkozásodat

Még akkor is, ha nincs fizikai székhelyed, meg kell adnod egy levelezési címet az igazoláshoz.

Ezt követően választhatsz, hogy ellenőrző kódot kérsz e-mailben, vagy azt az izgalmas lehetőséget, hogy rögzíts egy rövid videót, amelyben röviden bemutathatod cégedet. 

7. Lépés: Optimalizáld profilod

Most adj hozzá minden további részletet, amivel a legtöbbet hozhatod ki profilodból. Mindegyik pont kitöltése nem kötelező, de ha van olyan pont ami releváns és Rád vonatkozik, feltétlenül töltsd ki.

Itt hozzáadhatsz:

  • Fogadó órákat
  • Chat funkciót, ahol a felhasználók közvetlenül üzenetet küldhetnek Neked a Google-keresésből
  • Vállalkozásod leírását
  • Fényképeket

Testreszabhatod a profilt és hozzáadhatsz nyitvatartási időt.

A beállítási képernyőn sokkal több lehetőség van a Google Cégem-profilod optimalizálására. A következő részben mindent lefedünk, amivel optimalizálnod szükséges a maximális siker érdekében.

A Google Cégem-profilod optimalizálása

A profiladatok kitöltése nem egy gyorsítósáv ahhoz, hogy egyből a keresési eredmények tetejére ugorjon vállalkozásod. A Google Cégem kitöltésével azonban sokkal valószínűbb, hogy kiemelkedik – valójában 2,7-szer nagyobb valószínűséggel. Ráadásul az emberek 70%-kal nagyobb valószínűséggel keresnek fel egy teljes profillal rendelkező vállalkozást. 

A Google a helyi keresési rangsort három tényező alapján határozza meg:

  • Relevancia: Mennyire egyezik a profilod a keresési szándékkal.
  • Távolság: Milyen messze van a Te tartózkodási helyed a felhasználótól.
  • Láthatóság: Mennyire ismert a vállalkozásod (olyan tényezők alapján, mint a vélemények száma, az értékelés pontszáma és egyéb SEO-rangsorolási tényezők).

Egyes üzlettípusok – éttermek, szállodák és szolgáltatások – speciális funkciókhoz férnek hozzá, mint például:

  • A szállodák megjeleníthetik a csillagos besorolásokat, a fenntarthatósági információkat, a helyszíni kényelmi szolgáltatást, a be- és kijelentkezési időket, valamint a közvetlen foglalási linket.
  • Az éttermek és bárok közvetlenül a keresésből tölthetnek fel étlapokat, ételek fotóit, fogadhatnak foglalásokat és online rendeléseket.
  • A szolgáltató vállalkozások megjeleníthetik a kínált szolgáltatások listáját.

Az említett konkrét példákon kívül számos más típusú gomb is létezik, amelyeket a legtöbb vállalkozás használhat, beleértve az időpontfoglalást, a foglalási linkeket és az online rendelést.

Az adatlaphoz hozzáadhatsz „címkéket” is, amelyekkel kulcsfontosságú információkat közölhetsz vállalkozásoddal kapcsolatban, például ha csak előre egyeztetett a nyitva tartás. Ezen kívül megoszthatsz információkat a kerekesszékes akadálymentességről, az ingyenes Wi-Fi-ről vagy a szabadtéri ülőhelyekről. 

A címkék szerkesztéséhez nyisd meg az irányítópultot, és kattints a „Profil szerkesztése” lehetőségre. Az attribútumok megtalálásához görgess le a „Továbbiak” részhez.

Adj hozzá valódi képeket vállalkozásodról

A fotók segítenek felkelteni az érdeklődést, és megragadják az emberek figyelmét a keresési eredmények között. Nem vagy profi a fotózásban? Bérelj fel egy szakembert, hogy készítsen egy fotósorozatot, és használd ezeket a lenyűgöző képeket a közösségi média profiljaidon, beleértve a Google Cégprofilodat és a weboldaladat. 

A Google szerint a fényképekkel rendelkező vállalkozások több kattintást kapnak weboldalaikra.

Írj egyéni leírást

Legfeljebb 750 szóból álló egyedi leírást adhatsz hozzá cégprofilodhoz, amely a Google szolgáltatásaiban jelenik meg, beleértve a keresést és a Térképet. Használd ezt a helyet arra, hogy bemutasd, mi az igazán egyedi a vállalkozásodban, ahelyett, hogy egyszerűen bemutatnád, mit csinál.

Adj meg egyedi kulcsszavakat 

Releváns kulcsszavakkal növeld a láthatóságod. Ehhez nézd meg a népszerű kereséseket a Google Trends segítségével, vagy használd a TikTok kulcsszókeresőt. Ne vidd ezeket túlzásba, természetesen illeszd őket a mondataidba.

Köszönd meg és válaszolj az értékelésekre

A vásárlói vélemények az egyik sarkalatos pontja egy üzlet sikerének. Nemcsak az fontos, hogy céged jó referenciákat gyűjtsön, hanem az is, hogy ezekre reagálj. Válaszolj minden beérkező véleményre, legyen az pozitív vagy negatív, ezzel is növelve az ügyfélélményt. Ha találkozol hamis vagy negatív véleményekkel, jelentsd és távolítsd el őket. Időnként ellenőrizd az aktuális vásárlói referenciákat a Google Vélemények lapon. Ez segít abban, hogy mindig naprakész legyél a visszajelzésekkel és fejleszthesd a vállalkozásod a vásárlók észrevételei alapján.

Mutasd meg termékeidet

Végül, de nem utolsósorban, ha fizikai termékeket árulsz a webáruházadban, add hozzá ezeket a termékeket a Google Vállalkozás Profilodhoz. Így nem csak a profilodon fognak megjelenni, hanem a Google Shoppingban is láthatóak lesznek. 

Kapcsold össze a Google Ads-el

Lehetséges a Google Cégem profilodat összekötni a Google Ads fiókoddal. Ennek számos előnye van. Először is javítja vállalkozásod láthatóságát ezáltal, ugyanis olyan fontos információkat jelenít meg, mint a cím, a térképek és az üzleti adatok közvetlenül a hirdetéseidben. Ez megkönnyíti a potenciális ügyfelek számára, hogy megtalálják üzleted és jobban elköteleződjenek. Másodszor, javítja a hirdetések relevanciáját azáltal, hogy több kontextust biztosít a felhasználóknak a vállalkozásról, növelve a kattintások és konverziók valószínűségét. 

Konklúzió

A Google Cégem egy hatékony marketingeszköz a vállalkozások számára, mely segít növelni online láthatóságukat és új ügyfeleket vonzani. Ez azonban nem minden. Szeretnéd csúcsra járatni online webáruházad profi marketingesek szakértelmével?

A Konverzió Mester Csapata Magyarország-szerte számos vállalkozásnak és webshopnak segített már a növekedésben, az online marketing eszközeivel. 

Érdekel, hogy hogyan tudod a webáruházadból kihozni a maximumot?

Indulj el az online marketing világában a Konverzió Mester szakértelmével:
foglalj MOST időpontot egy online konzultációra, ahol segítünk Neked gyakorlatba ültetni a fenti tippeket.

Hasonló bejegyzések