E-mail marketing okosan – a pénz a listában van
Az e-mail marketing hogyan működik? Nézzük csak meg közelebbről ezt a témát. Az idei évben nagy megtiszteltetés ért, felkértek, hogy vegyek részt az Év Webshopja Verseny szakmai zsűrijében.
Szakmai szempontból átnéztem, elemeztem, megvizsgáltam és pontoztam több mint 1000 webshopot.
Akkor tűnt fel néhány visszatérő hiba. (A jelentkezők egy részét már előszűrték nekünk. Ezért maradt “csak ennyi” a Zsűrinek)
Ezért úgy döntöttem, készítek egy cikksorozatot, ezekekből a tipikus hibákból. Bízom benne, hogy ez a lista hasznos lesz minden webáruház tulajdonosnak, hiszen annak érdekében készült, hogy ők tanuljanak belőle.
Vagyis ne kövessék el ugyanezeket a hibákat. Ennek a cikksorozatnak az első részét olvasod most.
Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy rengeteg pénzt hagysz az asztalon, ha nem építesz listát. Ahogyan azt már kifejtettem egy korábbi cikkemben, az 1-fázisos értékesítés kora lejárt.
Az egyik legjobb módszer arra, hogy bizalmat építs, hogy kapcsolatot teremts a leendő Vásárlóddal, ha professzionálisan kivitelezed az E-mail marketinget.
Vagyis eléred azt, hogy újra és újra meglátogassa a webáruházadat az érdeklődő,
Az E-mail marketing hogyan működik
Szinte hallom, ahogy mondod most magadban. Hiszen a hírlevél már régen nem működik. Nos, ebben tökéletesen igazad is van, de ki beszél itt hírlevélről?
Amikor ma egy átlagember naponta kb. 140 e-mailt kap. Szerinted szívesen feliratkozik bármire is, csak hogy „értesüljön az akciókról és újdonságokról”? Ugye ezt most Te sem gondolod komolyan…?
És itt jön az E-mail marketing lényege. Nagyon fontos, hogy megértsd a különbséget, mert ez alapvetően fog befolyásolni abban, hogy milyen eredményeket érsz el ezen a területen.
Ezért van egy javaslatom. Először is nézd meg ezt a videómat, amit 2020-ban készítettem. Még most is aktuális gondolatok hangzanak el benne és segít megérteni az összefüggéseket.
Tehát összegezzük:
Amíg a hírlevél csak eladni akar, addig a profi e-mail marketing érdekes, sőt értékes és hasznos anyagok segítségével kommunikál, kimondottan a célközönséggel.
Ahogyan a fenti videóban is utalok rá, ez az angol mozaikszó a titok nyitja:
Tehát oktasd és szórakoztasd a célközönségedet. Ezzel 2 célt is el fogsz érni:
- Szívesen olvassák majd az e-mailjeidet a feliratkozók, nagyobb lesz a megnyitási és átkattintási arány, és kevesebb lesz a leiratkozások száma.
- Szakértőként pozícionálod magadat az ő szemükben, ezáltal szívesebben hallgatnak majd Rád. Ergo örömmel fognak vásárolni Tőled, vagyis a „téma szakértőjétől”.
Ami még fontos az E-mail marketing szempontjából
Ami még fontos lehet, ne várd el a webshopod látogatóitól, hogy „csak úgy” feliratkozzanak. Nem fognak. Gondolkozz el azon, mi lehet egy Lead Magnet, amiért cserébe szívesen megadják Neked az e-mail címüket. Tudom, hogy létezik erre magyar kifejezés is. (Csali). De én szándékosan nem használom, mert nem szeretem.
Miért? Azért, mert nem adja vissza a fogalom valódi jelentését. Ezért félreértésre adhat okot, ugyanis ennek van egy pejoratív hangzása.
Hiszen a csalival csak lépre csaljuk a halakat, azért, hogy aztán kifogjuk őket, de valójában nem adunk nekik semmit.
Nem segítünk nekik. Márpedig itt pontosan ez volna a lényeg.
Valami érdemlegeset adni a látogatónak, a feliratkozásért cserébe, ami értéket képvisel a számára. Ezért is tartom kiváló megfogalmazásnak ezt, vagyis a Digital Marketer definícióját a Lead Magnetre vonatkozóan:
Tehát egy jó adag különleges értéket adunk a látogatónak, mindezt az e-mail címéért cserébe és ez egyáltalán nem kell, hogy kupon legyen, vagy bármilyen más kedvezmény.
Házi feladat. Gondolkodj el rajta, vajon a Te célközönséged szemében mi jelenthetne értéket, amit szívesen elcserélnek az e-mail címükért, és Neked sem kerül sokba.
Talán egy csekklista, vagy egy oktató videó? Esetleg egy ajándék konzultáció? A lehetőségek száma szinte végtelen. Ha végképp nincsen ötleted, ezt nézd meg.
Ebben a cikkben találsz néhány inspirációt. Igaz, hogy angol nyelven íródott, de nagyon időszerű, kifejezetten webáruházaknak szól. 12 db remek tippet találsz benne.
Persze most kérdezheted, OK, de hol van a cikk címében szereplő 6 millió forint? Nos, az egyik Ügyfelünk bankszámláján…
Az E-mail marketing konkrét stratégiája
2021. januárja óta dolgozunk együtt tudatosan az e-mail marketing stratégiáján. (Építjük a listát, és oda figyelünk minden tényezőre, amiket fentebb leírtam).
Ennek köszönhetően 2883 látogatót sikerült generálnunk, akik valamely e-mailből kattintottak át és ezáltal kerültek újra a webáruház felületére. Az e-mailek relevanciáját, és a stratégia sikerét mi mutatja jól?
Egy statisztikai a tény. Ezek a látogatók több mint 4 percet töltöttek átlagban a webáruház felületén és 396 tranzakciót hajtottak végre.
Tehát nem csak átkattintottak és nézelődtek, hanem vásároltak is. Mint az a lenti Google Analytics képernyőfotón is látszik, az elmúlt 8 hónapban összesen 6 001 837,00 Ft-ot költöttek.
És ami még igazán fantasztikus eredménynek mondható, mindezek alapján náluk átlag 8,02%-os eredmény született. Ennyi volt az e-kereskedelmi konverziós arány!
Neked van ilyen forgalmi forrásod vagy látogatói szegmensed jelenleg a wepshopodban, ahol 8%-os az e-kereskedelmi konverziós arány? Nincsen?
Akkor itt az ideje elkezdeni az e-mail marketinget! A webáruházat nem szeretném megnevezni, az e-mail marketing szoftvert azonban igen, amivel dolgozunk, és amivel ezeket a szép eredményeket elértük.
Egyrészt azért, mert ár-érték arányban az egyik legjobb az itthoni piacon.
Másrészt pedig ez most csak egy kiragadott példa volt, de több másik Ügyfelünknél is szuper eredményeket értünk el a segítségével. És nem csak az e-mail marketing területén.
Egészen komplex megoldásokat lehet kezelni vele. Például akár egy teljes CRM rendszert is felépíthetsz benne. (De ez már egy következő cikkem témája lesz).
Szóval erről az online marketing eszközről van szó, talán már hallottál is róla: Sales Autopilot. Ha pedig a lenti képre kattintasz, ingyenesen ki is próbálhatod:
A Sales Autopilot és egyéb információk
Magyarország első online üzleti valóságshow-jában, az Ecommerce Revolution több epizódjában is részletesen kifejtettem anno azt, hogy miért „véreznek el” egyes webáruházak.
Azok, akik az 1-fázisos értékesítésben gondolkodnak. Ha pedig nem csak az e-mail marketing érdekel, hanem maga a teljes gondolkodásmód és szemlélet is, ami e mögött áll.
Vagy egyszerűen csak szeretnél néhány hasznos tippet kapni a webáruházad fejlesztésére vonatkozóan. Jelentkezz egy konzultációra. A konzultáció során, részletes, személyre szabott tanácsokkal, munkatervvel látlak el.
P.S.: igen, jól látod, ez is egy lehetséges Lead Magnet… Ha úgy érzed, tudok Neked segíteni, mondjuk az